דובר צה"ל מסביר

צה"ל: חמאס הפעיל מערכת לשיבוש כיפת ברזל

בהודעה לתקשורת הזרה, הסביר דובר צה"ל את הסיבות לתקיפת מגדל אל ג'אלה במהלך מבצע 'שומר החומות', בשל פעילות חמאס מהבניין שנועדה לשבש את כיפת ברזל (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המגדל מופצץ (צילום: .תקשורת פלסטינית)

דובר צה"ל יצא בהודעה רשמית לכתבים הזרים, עם פרטים נוספים על הפצצת בניין AP במהלך מבצע 'שומר החומות'

על פי ההודעה, במהלך המבצע, צה"ל תקף את מגדל אל ג'אלה. האתר היה בשימוש על ידי ארגון הטרור חמאס למטרות מודיעין והיה בו מערכות לשימוש תדרים שנועדו לפגוע בפעילות צה"ל ובפעילות האזרחית בישראל. אחת המטרות העיקריות של המערכת של חמאס - היא פותחה כדי להפריע לפעילות מערכת "כיפת ברזל".

דובר צה"ל הסביר, כי מטרת התקיפה של צה"ל הייתה לפגוע ביכולות האויב ולהרוס את הציוד המיוחד ולמנוע את השימוש בו במהלך המבצע. על פי הערכות צה"ל, הציוד היה בתוך הבניין בשעת התקיפה. התקיפה נועדה להפיל את המבנה במטרה להבטיח את הרס הציוד המיוחד.

"המטרה הייתה בעלת ערך צבאי גבוה לחמאס והיא נבחרה באמצעות פרוצדורות מסודרות של צה"ל ובהתאם לחוק הבינלאומי. לאור המטרה, לפני התקיפה צה"ל סיפק אזהרה לאזרחים שמתגוררים בבניין. נעשו מאמצים ניכרים כדי למנוע פגיעה באזרחים ואכן אף אזרח לא נפגע בתקיפה", ציין דו"צ.

בצה"ל הדגישו כי האירוע צריך להינתן בקונטקסט המלא שלו, "חמאס משתמש ופועל מתוך אוכלוסייה אזרחית בעזה כדי לפגוע בפעילות צה"ל. צה"ל ימשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל תוך כדי שהוא עושה את המרב כדי למנוע פגיעה באזרחים חפים מפשע".

כזכור, שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם, גלעד ארדן, נפגש ביום שני עם בכירי סוכנות הידיעות אי-פי ועדכן אותם כי חמאס הפעיל מתוך בניין הסוכנות בעזה יחידה שעסקה בפיתוח מערכת אלקטרונית לשיבוש כיפת ברזל ולכן היתה חשיבות גבוהה לתקוף את הבניין ולפגוע במערכות אלה כדי להגן על חיי אזרחי ישראל.

ארדן ביקר במטה סוכנות הידיעות בניו יורק בניסיון לתקן את היחסים עמה לאחר שחיל האוויר פגע והרס את מגדל אל-ג'לאא בעזה, שבו ישבו משרדיה. הוא נפגש עם נשיא הסוכנות, גארי פרוייט, ועם סגן הנשיא לחדשות חוץ, איאן פיליפס. המידע המודיעני הועבר גם מיד ביום התקיפה לידי הפנטגון האמריקני לאור הכעס של סוכנות הידיעות על הפצצת המשרדים שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר