בדרך לאופוזיציה

סגן השר יואב בן צור: "בנט לא יהיה רה"מ, ליברמן ישלוט"

סגן שר הפנים, יואב בן צור, התארח באולפן 'כיכר' והתייחס לממשלה החדשה שתושבע בשבוע הבא ותקף את רה"מ המיועד נפתלי בנט: "יעשו במדינה רפורמה רפורמית" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

סגן שר הפנים, ח"כ יואב בן צור, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לממשלה החדשה שתושבע בשבוע הבא ותקף את רה"מ המיועד נפתלי בנט: "יעשו במדינה רפורמה רפורמית". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "קודם כל הם לא רצו במקום ליברמן והצהירו שליברמן חייב להיות בממשלה, ובנוסף, תסתכל על ההסכמים הקואליציוניים ותראה שאין אפשרות לצרף מפלגות נוספות ללא הסכמתו של האדון ליברמן - בעל הבית של הממשלה הנוכחית.

"בנט לא יהיה ראש ממשלה, הוא ראש ממשלה בתואר, אבל לא בפועל. אתה רואה אותו אומר משהו לאביגדור ליברמן, או אפילו ליאיר לפיד?".

כשאנחנו רואים את ההסכמים לדוגמא מול ליברמן בנושאי דת ומדינה, למשל בתחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות והרפורמה בכשרות, ועדיין אנחנו שומעים את נפתלי בנט שאומר שאיש לא יוכל להעלות נושאים שקשורים לסטטוס קוו ללא אישורו.

"הדוגמא היפה והקולעת ביותר שאנחנו רואים בשעות האחרונות זהו החוק הפרסונלי נגד ראש הממשלה נתניהו. המציאות היא שסער ולפיד עומדים על דעתם שכן לקיים את החוק הזה, למרות שבנט אומר שלא.

"ההסכמים הללו נחתמו בין בנט ללפיד, ובין לפיד לשאר המפלגות, ולכן אין שום קשר בין ההסכם שנחתן עם בנט לבין מה שנחתם עם שאר המפלגות".

אתה לא סומך על בנט שימנע פגיעה במדינה היהודית ובנושאי סטטוס קוו?

"אנחנו רואים את ההסכמים הקואליציוניים שחור על גבי לבן, ואת מה שמופיע שם בכל מה שקשור לענייני הדת. אני פוגש אנשים ברחוב, אנשים שאינם דתיים שפתאום נפל להם האסימון איזו ממשלה לא טובה עומדת לקום כאן.

"אם נחזור לספרי יוחסין לא נוכל להתייחס לכל אדם כאל מובן מאליו. אני לא סומך על בנט, משום שראינו גם בקדנציה הקודמת שלהם את ההבטחות ואת הגזירות הקשות שהיו, ולכן כעת שיש שם אנשים שיש להם אג'נדה, אין סיכוי שבנט יוכל למנוע את הגזירות.

"אני בטוח שהם ינסו להפוך את הכול, אם זה נושא גיוס בחורי הישיבות, נושא הגיור, השבת, ועוד נושאים רבים שייעשה בהם רפורמה רפורמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר