התחבא בשירותים

'אזרח זר' נעצר בחשד לזיוף תעודות החלמה; מעצרו הוארך

המשטרה עצרה גבר חרדי, אזרח זר, בחשד לזיוף תעודות החלמה מנגיף ה'קורונה'; במהלך מעצרו, התחבא במשך שעתיים בשירותי בית כנסת - עד שנעצר; מעצרו הוארך בשלושה ימים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים בימי ה'קורונה'. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרסום ראשון: המשטרה עצרה אתמול (שלישי) גבר חרדי בחשד לזיוף תעודות החלמה מנגיף ה'קורונה', ובית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים.

ל'כיכר השבת' נודע כי כאשר הבין ששוטרים באו לעצור אותו, הוא מיהר לנעול את עצמו בחדר השירותים בבית הכנסת בו שהה, ורק כעבור שעתיים הצליחו השוטרים לעצור אותו.

במהלך הדיון ציינה נציגת המשטרה כי "התיק התחיל מתלונה של משרד הבריאות על זיוף מסמכי החלמה מנגיף הקורונה, בו נמסרו חתימות של רופאים". בעקבות התלונה, פתחה המשטרה בחקירת המשתמשים במסמכים המזויפים ומעורבים נוספים, ומהם עלה שמו של החשוד - שנעצר.

"החשוד זומן לחקירה אך התחמק מלהגיע", ציינה נציגת המשטרה ואמרה כי מדובר ב"אזרח זר", ללא תעודת זהות וללא מקום מגורים שמופיע ורשום ברשויות. היא סיפרה כי "אתמול אותר החשוד בבית מדרש כשעתיים התבצר בשירותים וניסה לשכנע את השוטרים לעזוב אותו ושיגיע למשטרה למחרת, לאחר שהבין שהמשטרה לא מתכוונת לעזוב את המקום, יצא מבית המדרש ללא הטלפון שהשתמש בו באותו היום".

בחקירה, הוא הכחיש תחילה כל קשר למיוחס לו, אך לאחר עימות עם מעורב נוסף שהצביע על החשוד כמי שביצע את העבירות, הכחיש זאת בהתחלה החשוד ולאחר מכן שמר על זכות השתיקה.

עו"ד רועי בראונר, נציגו של החשוד, אמר בדיון כי "העבירות המיוחסות למשיב לא שאני מקל ראש מסוג העבירות האלה, הן עבירות שאינן מוגדרות כעבירות אלימות שעילות המעצר יותר מהותיות. אני רוצה לבוא ולומר שחדשות לבקרים נחשדים אנשים בקבלת דבר במרמה והונאה וכלל לא נעצרים. שלא נדבר שאתמול נעצרו ושוחררו מיד בכירים במשק של עבירות של קבלת דבר במרמה וכו'. אין מחלוקת על כך שיש חשד סביר לביצוע העבירות. לצורך העניין בית המשפט יכריע בסוגיה זו. ברגע שבית משפט מורה על מעצר צריך להראות שיש שיבוש, שיש חשש ממשי לשיבוש, לא די בכך שהמשטרה תבוא ותאמר יש לנו פעולות חקירה ויש חשש שהפעולות ישובשו, הם צריכים להראות שלא ניתן כלל וכלל לבצע את הפעולות אלא אם כן הוא במעצר".

הוא ציין כי "תשעה חודשים היה להם זמן ועובדה כבר חקרו את כל מי שהיה צריך לחקור, האחרון זה המשיב, הסיבה שלא חקרו אותו עד עכשיו אני לא מבין או שלא מצאו או שלא יודע, עובדה שבסופו של דבר הגיעו אליו. כמובן, לא די בכך להראות שפעולות החקירה בנות שיבוש, אלא שבית המשפט צריך לשאול את עצמו האם ניתן להורות על חלופת מעצר שיש בה לאיין את השיבוש. בהיתן העובדה שדרכונו של המשיב נמצא בידי המדינה, אז אין כמובן חשש להימלטות. הם צריכים לדעת היכן הוא מתגורר. אנו נציע שהוא יהיה במעצר בית, אשתו נמצאת כאן בחוץ וגם גיסו שמתגורר בבני ברק נמצא, אני טוען שכל פעולות החקירה הללו ניתן לבצען כשהוא משוחרר בתנאים. כמובן אי יצירת קשר. יש אדם שהוא מוכן להתחייב בפני בית המשפט שהוא יפקח על המשיב ולא יהיה בקשר".

שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, אמר בהחלטתו כי "בפניי בקשה להארכת מעצרו של המשיב ב-48 שעות. המשיב חשוד בביצוע עבירה של קבלת דבר במרמה, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש בדבר מזויף בכוונה לקבל דבר. בהתאם למיוחס למשיב, הוא זייף או השיג עבור אחרים תעודות החלמה לבדיקות או חולי קורונה, כך שהתאפשר למקבלי התעודות המזויפות בין היתר להיכנס ולצאת מישראל ללא מגבלה".

הוא ציין כי ישנן ראיות שמניחות "חשד סביר, ובעוצמה גבוהה, לביצוע העבירות המיוחסות למשיב", והוסיף כי "המשיב בחקירתו בתחילה הכחיש את המיוחס לו ולאחר שעומת עם אנשים ועם חומרים שהוצגו לו, בחר לשמור על זכות השתיקה".

השופט הוסיף וציין כי "מתקיימת בענייננו עילת מעצר של מסוכנות בפרט לאור השימוש שניתן היה לעשות עם התעודות שסיפק לכאורה המשיב ובכך קיומו של חשש לפגיעה בבריאות הציבור. על כך יש להוסיף כי מתקיימת בענייננו עילת מעצר של בריחה מאימת הדין הן לנוכח העובדה כי המשיב אינו תושב ישראל והן לנוכח ניסיונות ההתחמקות של המשיב ממעצרו, לרבות בעת שניסו השוטרים להביאו למעצר".

"לנוכח האמור", קבע השופט, "אני סבור כי בקשת היחידה החוקרת הינה מידתית ויש להיענות לה במלואה. לפיכך, אני מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד ליום 11.6.2021 בשעה 10:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר