"הסתה לגזענות"

גופשטיין ומרזל עוכבו ונחקרו בחשד להסתה

לאחר שבעיצומה של השבת ראש השב"כ הוציא הודעה "להפסיק את השיח המסית", מרזל וגושפטיין עוכבו לחקירה במשטרה. לאחר חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים (משטרה)

(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ברוך מרזל ובנצי גופשטיין נעצרו היום (רביעי) ונחקרו במשטרה בחשד להסתה לגזענות ברשתות החברתיות. המעצר בא לאחר תלונות כנגד השניים בעקבות פרסומיהם ברשתות החברתיות. בתום חקירתם שוחררו לביתם בתנאים מגבילים.

בנצי גופשטיין אמר לאחר חקירתו "משרדי 433 נמצאים כאן, בעיר לוד, אבל מי שהמשטרה מצאה לנכון לחקור הוא לא השייח המסית ששלהב כאן את ההמונים וקרא לרצח יהודים, אלא אותי על כך שפירסמתי סרטונים נגד התבוללות וקראתי לבנות לא לצאת עם גוים. אנחנו רואים את כאן הרוח החדשה של השר לביטחון פנים החדש, שהמשטרה כאן החלה לעשות את דברו ולבצע רדיפה פוליטית".

ברוך מרזל מסר: "טוב לדעת שיש יחידת עלית למשטרת ישראל. עליתי היום בדרגה, ונחקרתי ביחידת ה"סייבר". פשוט ליצנות. מדובר בחקירה פוליטית חמורה מאוד. אשמח ללכת לבית המשפט ולהישפט על הדברים המגוחכים שהובאו נגדי כדי לחשוף פעם אחת ולתמיד באמצעות משפט אמיתי את פרצופם של מנדלבליט ושל שופטי בית המשפט העליון".

עמיתם של השניים, פעיל הימין מיכאל בן ארי פרסם סרטון חריף, כהרגלו, ובו תקף את חקירתם של השניים. "אתם מבינים? מנדלבליט הארור שלח עכשיו לחקור את גופשטיין ומרזל ב-433. דיברתי איתם, מדובר באוסף של חרטוטים", אמר בן ארי.

בן ארי הוסיף: "ממש לידם נמצא האימאם של המסגד, שקורא איטבח אל יהוד ואחראי ללינצ'ים נגד יהודים. אותו מנדלבליט לא שולח לחקור. למה? כי מישהו פה רודף יהודים".

כזכור, בעיצומה של השבת האחרונה הוציא ראש השב"כ נדב ארגמן הודעה לפיה "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי, זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות" אמר. "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר