"אין בעלות על היהדות"

שר התקשורת: "מבין את החשש החרדי אבל הוא מופרז"

שר התקשורת, איתן גינזבורג, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לחשש החרדי ממשלת ה'שינוי' והעובדה שליברמן יכהן כשר האוצר. גינזבורג תקף את ההתבטאויות נגד נפתלי בנט • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

שר התקשורת, איתן גינזבורג, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לחשש החרדי ממשלת ה'שינוי' והעובדה שליברמן יכהן כשר האוצר. גינזבורג תקף את ההתבטאויות נגד נפתלי בנט. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "אני בהחלט מבין את החשש, אני חושב שהוא מופרז, אני חושב שבסופו של דבר תפקידם של ממשלות הוא לשרת את כלל אזרחי ישראל, ובהם גם האזרחים החרדים.

"הנה, כחול לבן היא זו שהכניסה דרישה במו"מ בהסכמים הקואליציוניים להקים ועדת חקירה על האסון במירון. אין שם מצביע אחד לדעתי שהצביע לכחול לבן. אבל חשוב לדעת ולטפל במקור הזה כי זה נכון לאזרחי ישראל ולכן..

אבל החרדי הממוצע שרואה דברים כמו ברית הזוגיות, כמו הנושא של הגיוס, הגיור, תח"צ בשבת. עזוב תקציבים, אני מדבר איתך נטו יהדות

"אני לא חושב שצריכים להיות מודאגים. גיור קהילתי היה מאז ומעולם, עם השנים זה הלך והצטמצם".

אתה לא חושב שהציבור החרדי יושב מודאג שישב במשרד האוצר אביגדור ליברמן אותו אחד שאמר שישלח אותנו במריצות למזבלה

"אני עושה הפרדה בין אמירות שונות שאני שומע אותם מצד שני גם מבין מנהיגי הציבור החרדי, לבין.. לא אבל אני שמעתי אותם קוראים לכאלה שחובשים כיפה להסיר אותה מהראש .. *לנפתלי בנט*, זו אמירה לא פחות גרועה דעתי. הם לא יכולים לקבוע מי יהודי.

"ואם אני חילוני שרוצה לשים כיפה אז אני ישים כיפה. אין להם בעלות על היהדות אני לכן אומר גם בהקשר הזה. בסוף בפועל הציבור החרדי יקבל את מה שמגיע לו כמו שהציבור החילוני יקבל את מה שמגיע לו כמו שהקיבוצים והעולים יקבלו את מה שמגיע להם".

השאלה מה מגיע להם

"בסדר זה עניין של מדיניות ונראה את זה עם הזמן. נצטרך להגיש תקציב, לעשות תקציב יש פה הרבה מאוד אתגרים אנחנו נמצאים פה אחרי קורונה יש פה הרבה מאוד גירעונות....".

כאמור, הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר