"מקושקש והזוי"

שרת החינוך המיועדת יפעת שאשא ביטון תובעת חצי מיליון ש"ח מנתניהו

לאחר שהתעלם ממכתב ההתראה, שרת החינוך המיועדת, החליטה לתבוע את בנו של ראש הממשלה בסכום של חצי מיליון ש"ח • נתניהו: "ניסיון השתקה מקושקש והזוי" (חדשות)

יאיר נתניהו (צילום: Gili Yaari/Flash90)

יפעת שאשא ביטון, מי שאמורה להיות שרת החינוך בממשלה המיועדת, הגישה היום (רביעי) תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון ש"ח נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

הרקע לתביעתה של שאשא ביטון, בא בעקבות דברי ביקורת קשים שהטיח בה באחת התכניות שלו בתחנת הרדיו "גלי ישראל" לפני יותר מחצי שנה, בעיצומה של מגפת הקורונה.

בחודש אפריל האחרון, שלחה שאשא ביטון מכתב בו היא דרשה מיאיר נתניהו לחזור בו מדבריו ואף הזהירה אותו מפני תביעה עתידית, משלא נענתה, התביעה הוגשה, כשהיא מסבירה: "גם לחופש הביטוי יש להציב גבולות של סבירות".

בכתב התביעה נטען, כי נתניהו סיפר ששאשא ביטון לא הייתה אמורה להפוך לחברת כנסת וכינה אותה "מסכנה"; כמו כן, ביקר את עשייתה במשרד השיכון, וכן טען כי "אנשים מתו בגלל ההחלטות הפופוליסטיות שלה" והאשים אותה בחומרת גל התחלואה השני.

עורכי דינה של שרת החינוך המיועדת אף הסבירו, כי המהירות שבה התפשטו דבריו של נתניהו ברחבי הרשת הייתה רחבה ומשמעותית: "רבים בציבור עדיין סבורים שהדברים המזעזעים שפרסם הנתבע משקפים את המציאות לאשורה, הדברים פשטו כאש בשדה קוצים בכל רחבי המרשתת והרשתות החברתיות, תוך שגורמים כאלה ואחרים מוסיפים משלהם בהסתמכם על 'מידע' שמקורו בנתבע".

"פרסומם של הדברים המזעזעים והפצתם באתרי אינטרנט משמעותיים הביאו לתגובות שליליות, שלהן זכתה התובעת מגורמים כאלה ואחרים שעימם היא הייתה בקשר", אמרו עורכי הדין והוסיפו כי חברת הכנסת נחשפה לאיומים ולהטרדות שהגיעו לכדי הסתה של ממש ברשתות החברתיות, והיו שאף כינו אותה "רוצחת", בעקבות ההחלטות שקיבלה בוועדה.

כאמור נתניהו התעלם ממכתב ההתראה שנשלח לו לפני יותר מחודשיים, וכעת שאשא ביטון דורשת ממנו פיצוי בסך חצי מיליון שקלים ובמקביל לתקן את מה שאמר

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר לN-12: "ניסיון השתקה מקושקש והזוי של חברת כנסת, שמתקשה להתמודד עם ביקורת סופר לגיטימית על תיפקודה הכושל בוועדת הקורונה. דבריו של יאיר הם ביקורת סופר לגיטימית, עניינית ועובדתית, ואין בהם גרם של לשון הרע או דיבה. התנהלותה של שאשא ביטון מזכירה משטרים אפלים בהם אזרחים נרדפים על ידי פוליטיקאים שמנסים להשתיק ביקורת כלפיהם. שאשא מצטרפת לניסיונות של ארגוני השמאל הקיצוני לסתום לימין את הפה באמצעות טרור כלכלי ומשפטי – זה לא ילך לה. יאיר ימשיך לבקר את התנהלותה השערורייתית, ואת שאר עוולות אנשי השמאל בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר