בטקס • צפו

בני גנץ: "עם ישראל קיבל צלצול השכמה"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס קבלת הספינה אח"י עוז, בבסיס חיל הים בחיפה, ואמר: "החברה הישראלית קיבלה צלצול השכמה במבצע שומר החומות" • צפו בנאום (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מהטקס היום (צילום תמונות: אלעד מלכה / משרד הביטחון • וידיאו: טל עוז / משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (רביעי) בטקס קבלת הספינה אח"י עוז, בבסיס חיל הים בחיפה, במעמד מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט וסייר בספינה.

גנץ התייחס בדבריו למבצע "שומר החומות" ואמר: "לחמתם במבצע בשילוב זרועות עם כל החילות כחלק מתפיסת הפעולה של לחימה רב מימדית. זו רק דוגמה, לחדשנות, ליכולות המבצעיות שמפתח חיל הים. דוגמה לעוצמה שאנו מוכנים להפעיל בחזיתות שונות, כולל בחזית הלבנונית, ורחוק מכך, מול ניסיונות לחמש את אויבינו ולהציב אמצעי לחימה שיפרו את היציבות באזור. האפשרות לפתח את היכולות האלו, נגזרת מראייה ארוכת טווח, והיכולת לשמר אותן ולהשיג יתרון מול אויבנו מחייבת אותנו, כדרג מדיני, לקדם תוכנית רב שנתית, שתאפשר ודאות והתפתחות לצה"ל על זרועותיו."

על המצב בישראל הוסיף גנץ: "צה"ל פועל בתוך החברה הישראלית, מטפח מצוינות בפריפריה, ומנגיש את עצמו לגופים אזרחיים ולאוכלוסיות שונות- צה"ל, היה וימשיך להיות צבא העם, חייליו ילבשו מדים בגאווה, בבטחה ובכל מקום, ינווטו בכל מקום, ויפעלו בכל מקום. וכחלק מהעם- יש לנו משימה לאומית חשובה לא פחות מהגנה על גבולות המדינה, והיא להגן על החברה הישראלית".

בסיום דבריו אמר גנץ: "ישראל ששומרת על חופש הפולחן, שנוהגת במוסריות בלחימה, אינה יכולה להרשות לעצמה פערים בלתי נסבלים, חוסר שוויון שהולך ומתרחב בין אלו שמשרתים את החברה ואלו שלא או אלימות שאינה מטופלת ביד קשה. דווקא כשר הביטחון אני קובע שחיזוק הסולידריות בחברה, היא המשימה הלאומית החשובה ביותר שעל הפרק: אם לא נעשה שלום בתוכנו - לא נוכל להיות חזקים מול אויבינו."

צפו בנאום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר