"נאכל ונישן בכנסת"

דרעי: אשאר ח"כ באופוזיציה - לפחות בתקופה הראשונה

יו"ר ש"ס הצהיר כי ישאר ח"כ מן המנין לפחות בהתחלה, התחרט על פירוק ממשלת נתניהו-גנץ, אומר ש"כולם אשמים בכך" - ומבטיח: "נפיל את הממשלה הזו מהר מאוד" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דרעי, השבוע (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

שר הפנים אריה דרעי, מי שסומן כערב לממשלת האחדות בין בני גנץ לבנימין נתניהו, אמר בריאיון היום (חמישי) בגלי צה"ל כי פירוקה של ממשלת האחדות הייתה טעות: "נתניהו טעה טעות גדולה שפירק את הממשלה האחרונה, וגם טעות שלי שלא נלחמתי על זה, זו הייתה ממשלה נהדרת".

בריאיון אמר כי הוא "מאוד מצטער שהממשלה התפרקה" - אבל לא הסיר אחריות משר הביטחון: "גנץ היה הגון, אבל יש לו גם אשמה. האשמה שלו, וגם הוא יודע את זה, היא שהוא לא תפס מנהיגות מול ניסנקורן והחריגות שלו", טען. "הוא היה צריך לפטר אותו או להעמיד אותו במקום, אבל חשש מהאהדה של ניסנקורן בתקשורת. נתניהו אשם, גנץ אשם וגם אני אשם, לא יודע מי יותר ומי פחות".

דרעי אמר שהממשלה שתושבע ביום ראשון היא ממשלה "שקמה במעשה הונאה גדול", אבל הדגיש: "אם הם יודו שהם טעו ומוכנים לחזור לגוש הימין, אני מוכן לשקול ממשלה עם מישהו בראשות הליכוד. התוכנית שלהם הייתה קודם להזיז את נתניהו ואז החרדים יצטרפו. היום הם יודעים שלא נשתף פעולה".

"על פניו נראה שתהיה ממשלה ביום ראשון, זו תהיה הצבעה על חודו של קול. עשינו כל מאמץ אבל אין לנו שפן בכובע, הצענו את כל ההצעות האפשריות. חשבנו שבאמת בנט רוצה ממשלת ימין, היינו תמימים", אמר דרעי בריאיון.

שר הפנים שב והבהיר כי הממשלה תחליף ידיים בצורה מסודרת - אבל הבהיר שמאבקו יהיה להפילה: "זו ממשלה שאנחנו נילחם וניאבק בה בדרכים דמוקרטיות. נעביר את השלטון בצורה מסודרת, ואני אעזור למי שתבוא במקומי (שקד). נפיל את הממשלה הזו מהר מאוד. אין סיכוי שהממשלה הזו תחזיק אחרי שהנקמה בנתניהו תפוג, אנחנו מגובשים מול קואליציה ללא מכנה משותף חוץ מהשנאה לנתניהו. נהיה שם כדי לתת מלחמה עד הסוף, לא נרפה יומם ולילה".

יו"ר ש"ס התייחס להתלבטות שליוותה אותו האם להישאר ח"כ מן המניין באופוזיציה, והצהיר בשידור כי החליט שכן: "אני לא הכי חזק בעבודת הכנסת וחשבתי שבאופוזיציה עדיף להקדיש את הזמן לנושאים אחרים - אבל מייד הבנתי שזו טעות. אני מתכוון להיות - בטח בתקופה הראשונה - בכנסת, לגבש את האופוזיציה ולהמשיך לתרום את מה שאני יודע . אם צריך להיות יומם ולילה אני אהיה. בחדר הקטן שלנו בכנסת נישן שם, נאכל - ונעבוד ונשרת את הציבור שלנו, את מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר