"מודה על הזכות"

מפקד גלי צה"ל יסיים את כהונתו בעוד חודשיים וחצי

משרד הביטחון הודיע למנהל, שמעון אלקבץ, כי כהונתו לא תוארך, ברקע הישארות גנץ בתפקיד • אתמול אמר שר הביטחון: "אין מקום להפעלת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית" (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, קיבל היום (חמישי) הודעה מסמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש במשרד הביטחון, איתמר גרף, כי כהונתו תסתיים כמתוכנן בסוף חודש אוגוסט הקרוב, בעוד חודשיים וחצי. כהונת מפקד גלי צה"ל בדרך כלל זוכה להארכה בת שנה, אך הפעם החליטו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי שלא לאשרה.

הרקע לאי הארכת מינוי אלקבץ נוגע במחלוקת בסיסית באשר לעתיד התחנה הצבאית: בעוד שר הביטחון והרמטכ"ל תמימי דעים באשר לנכונותם להוביל לסגירת גלי צה"ל, מפקד התחנה נלחם על קיומה לעוד שנים רבות. לכן, ניתן להניח, כי מפקד גלי צה"ל יהיה אדם שמגיע במטרה להביא לסגירתה, כך שייתכן ונפל דבר בתקשורת הישראלית.

רק אתמול אמר שר הביטחון גנץ במליאת הכנסת כי לשיטתו גלי צה"ל צריכה להיסגר: "אני סבור שאין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים. לכן ביקשתי להקים ועדה שתפעל לראות מה אנחנו עושים עם גלי צה"ל, ואני מקווה שאם הקמת הממשלה אני אוכל לחזור ולטפל בנושא הזה. אני חושב שאין מקום להפעלתי גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית".

שר הביטחון גנץ במליאת הכנסת: "אין מקום להפעלת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית" (דוברות הכנסת)

בהודעה לחיילי התחנה ולעובדיה האזרחיים, כתב אלקבץ: "חיילות וחיילים יקרים, אזרחיות ואזרחים, עובדי גלי צה״ל וגלגלצ: משתף אתכם שנפגשתי היום עם הנוגעים בדבר במשרד הביטחון וסיכמנו שב-31 באוגוסט 2021, כמתוכנן, תסתיים כהונתי כמפקד גלי צה״ל במלאות ארבע שנים. עוד יהיה לנו זמן להיפרד באופן אישי, אבל כבר עכשיו אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם על הזכות הגדולה לעבוד ביחד. בחודשים הקרובים נמשיך בעשייה ויחד נעשה ונצליח. שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה״ל והעורך הראשי".

תחנת גלי צה"ל בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

בכהונתו אלקבץ נלחם לקדם ייצוג של כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית בתחנת גלי צה"ל, אחרי שהייתה סגורה לקהלים רבים במשך שנים רבות. כך הלכו וגדלו מספר חובשי הכיפות ולובשי החצאיות, הדתיים והדתיות, בתחנה, בהם גם חיילים חרדים שהתברגו בצמתים חשובים בתחנה הצבאית. דוגמה לכך הייתה בהחלטתו למנות לניהול קורס העיתונאים הצעירים בתחנה, באוקטובר 2020, לשני דתיים וחרדי, לימים כתבנו הפוליטי רפאל כהן. בנוסף, פעל אלקבץ לצמצם ככל הניתן את חילול השבת שאינו הכרחי במהלך שנות כהונתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר