"עקירת כל סממן יהודי"

השר יעקב ליצמן: הממשלה הכריזה מלחמה בערכי הדת

שר השיכון היוצא, יעקב ליצמן, במתקפה נגד הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד: "הכריזה מלחמה בקדשי ישראל וערכי הדת, עקירת כל סממן יהודי " (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר היוצא יעקב ליצמן (צילום: מארק יעקב סלם, פלאש 90)

רגע לפני המעבר לעבר ספסלי האופוזיציה, השר היוצא יעקב ליצמן במתקפה חריפה נגד הממשלה החדשה בראשות יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט ויו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שתושבע היום (ראשון) בשעה 16:00 במליאת הכנסת.

לדברי השר ליצמן: "ממשלת השינוי שתוקם בראשות בנט-לפיד-ליברמן הכריזה מלחמה בקדשי ישראל וערכי הדת. שימו לב שחברי קואליציית השינוי המורכבת משעטנז אידיאולוגי סיכמו שלא להעלות נושאים בעייתיים ביניהם, אך הסכימו על עקירת כל סממן יהודי ופגיעה בצביון היהודי. על זה אין להם ויכוח ומחלוקת".

ליצמן הדגיש: "למרות ההצעות 'המפתות' - לא יקנו אותנו בתקציבים ותפקידים קואליציוניים - ניאבק נגד רודפי הדת בכל דרך באחדות ובתחושת שליחות למען כבוד ד׳ ותורתו".

כזכור, בסוף השבוע סיכמו לפיד ובנט ען שאר החברים בקואליציה לקדם חקיקה שתתיר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

במסמך שכותרתו 'דת ומדינה', חתמו כל השותפות לקואליציה החדשה כי עם הקמת הממשלה תקודם תיקון חקיקה ל"ביטול מונופול הכשרות", כאשר תקודם חקיקה שתאפשר לכל רב עיר לתת כשרות גם בערים שלא תחת אחריותו.

גם בנושא הגיור, מקדם רה"מ המיועד בנט יחד עם חבריו החדשים לקואליציה חקיקה שתאפשר לרבני ערים לגייר, חקיקה לה מתנגדים נחרצות הרבנים הראשיים לישראל.

כזכור, עם חשיפת ההסכמים הקואליציוניים המלאים, נחשפו הגזרות הרוחניות הצפויות לעלות בממשלה. מתחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות ועד חוק הגיור וביטול חוק המרכולים.

חובת לימודי ליבה

ליברמן דרש וקיבל התחייבות בהסכם הקואליציוני כי מוסדות שלא יסכימו ללימודי ליבה, לא יזכו לתקציבים: "הצדדים רואים יעד לאומי בכך שכל תלמידי ישראל ילמדו לימודי יסוד, מתוך הכרה כי שילובם בשוק העבודה הכרחי לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל. לצורך כך יבוא הדבר לידי ביטוי בתקציב המדינה בתמריצים חיוביים ושליליים".

תחבורה ציבורית בשבת

סעיף שהוכנס גם בהסכמים עם 'כחול לבן', 'העבודה' ומר"צ: "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם תחבורה ציבורית בשבת".

ביטול חוק המרכולים

הסיעות החילוניות דורשות לבטל את 'חוק המרכולים' של שר הפנים היוצא אריה דרעי: "הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר הקמת הממשלה יקודם תיקון לחוק באופן שיבטל את סמכות שר הפנים להורות על סגירת עסקים בימי מנוחה".

מתווה הכותל

לאחר שמתווה הכותל שאושר - בוטל בשל דרישת הסיעות החרדיות בהוראת גדולי ישראל, כעת ההחלטה לבטלו תבוטל והמתווה ייכנס לתוקף: "הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקבל הממשלה החלטה שתכנה:
ביטול החלטה מספר 2785 מיום 25.06.2017 שעניינה הסדרי התפילה בכותל המערבי".

כמו כן הודגש כי יש: "להביא ליישום החלטה מספר 1075 מיום 31.01.2016 שעניינה אימוץ המלצות הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי תוך קביעה כי לעניין הרכב המועצה ימנה יו"ר הסוכנות את ששת נציגי הציבור בהם יהיו לפחות 3 נשים".

ברית הזוגיות

גם בנושא הזה כל הסיעות החילוניות דרשו וקיבלו את 'ברית הזוגיות': "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם פתרון למעמד הזוגי של בני זוג מנועי חיתון".

רפורמת הכשרות

דרישה נוספת שככל הנראה תהיה מוסכמת על כלל חברותה קואליציה היא ביטול "מונפול הכשרות" של הרבנות הראשית: "בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקדם הממשלה תיקון לחוק איסור הונאה – בכשרות באופן שיהפוך את ישראל לאזור כשרות אחד, ושתכנו: הצעת חוק איסור הונאה בכשרות".

גיור בניגוד לרבנים הראשיים

גדולי ישראל והרבנים הראשיים תקפו בחריפות את האפשרות שרבני ערים יוכלו לגייר, אך מתווה השר לשעבר משה ניסים מאפשר זאת, וכעת - בהסכם הקואליציוני - סוכם כי רבני ערים יוכלו לגייר: "סמוך לאחר הקמת הממשלה תקדם הממשלה תיקון לפקודת העדה הדתית באופן - שיאפשר גיור על ידי רבני ערים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר