צפו בנאום החריף

גפני זעק: "במה אתם יהודים, תתביישו לכם"

במה אתם יהודים? אין שבת, אין גיור, אין תורה, יש ברית זוגיות, אין כותל מערבי, אין שום דבר ואני שואל במה את יהודים, במה? מעולם לא היה דבר כזה", זעק חה"כ גפני • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משה גפני, היום (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת משה גפני עלה היום (ראשון) לנאום בדוכן הכנסת ותקף בחריפות את חברי הקואליציה החדשה, תוך שהוא מזכיר את מורו ורבו מרן הרב שך זצוק"ל.

אני הרבה שנים בכנסת, יש הרבה חברים פה שיש בינינו דברים משותפים ויש כאלו שיש בינינו תהום אידאולוגי בדעותינו, חברת הכנסת מרב מיכאלי ואני יש הרבה דברים משותפים, כשהיא דיברה, זה אחד הנאומים שלא אמרתי מילה, אלא ישבתי והקשבתי".

"אני קראתי את ההסכם הקואליציוני ולא מצאתי את הדאגה לניצולי השואה, שמו שם איזה משפט עלוב על קשישים, יש שמונה מפלגות נראה לי בקואליציה, אני לא למדתי ליב"ה אז אולי אני לא יודע לספור היטב, אבל שמונה מפלגות שלא אכפת להם ניצולי שואה, מה כן אכפת להם, חוץ מכל הג'ובים שהם דאגו לעצמם? אני שמעתי את יאיר לפיד מקודם מדבר, ואני באתי מהכולל, והבנתי שמה שמדברים פה זו אמת, ואני הבנתי שמה שעושים, זה לקחת כסף מניצולי השואה ולתת לג'ובים בשביל החברים".

גפני הוסיף בכאב עוד: "מה כן יש? אין כלום, אין שבת, אין גיור ואי כשרות הכל נעלם, אני זועק את הצעקה האלמותית של מורי ורבי הרב שך זצ"ל - במה אתם יהודים? אין שבת, אין גיור, אין תורה, יש ברית זוגיות, אין כותל מערבי, אין שום דבר ואני שואל במה את יהודים, במה? מעולם לא היה דבר כזה".

"זה שדיבר לפני מרב מיכאלי - אני לא מכיר אותו (מתן כהנא), והוא דיבר על החילול השם וכו', ואני שואל שוב במה המדינה הזאתי יהודים, מה היא שונה מצרפת, מה היא שונה מארה"ב, מה היא שונה מכל מדינה אחרת בעולם המערבי? אין שבת? שילדים ישבו ליד ההורים שלהם בליל שבת ויעשו קידוש? אין את זה בממשלה הזו? מה הם יגידו לילדים שלהם? וזה מה שאמר הרב שך, מה שהכי יפה שאחר כך שואלים אותם שאלות מיתממות - למה אתה הולך עם הימין? למה את הולך איתנו, איתנו יהיה טוב. אתכם יהיה טוב? מה יהיה טוב? אתם פשוט לא מכבדים אותנו, אתם חושבים שתעשו הסכמים קואליציוניים שלא מוזכר שם המילה יהודי".

לסיום אמר גפני: "אתם חושבים שתקנו אותנו בכסף? הוכחנו שבניגוד אליכם, אנחנו אנשים עקרוניים, יש לנו עקרונות, יש לנו דברים חשובים".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר