ישיבת היערכות ראשונה

"מלוכדים": ראש האופוזיציה נתניהו עם המפלגות החרדיות

בישיבה משותפת, ראשונה מסוגה עבורן, של מפלגות האופוזיציה, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית והליכוד, הבכירים, בראשות נתניהו, הביעו את ביטחונם ביכולת להפיל את ממשלת בנט • צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתמוז תשפ"א | 14.06.21
ראשי האופוזיציה. בטוחים בעצמם (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונות: חיים גולדברג)

ביום שלמחרת השבעת ממשלת בנט-לפיד, התקיימה בכנסת ישיבה משותפת ונרחבת, של כל סיעות האופוזיציה, בראשות בנימין נתניהו, ובהשתתפות הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה.

את סבב הצהרות הבכירים, מול המצלמות, פתח נתניהו, שאמר: "יש לנו אופוזיציה חזקה, שלא הייתה כדוגמתה. אנחנו מלוכדים וחזקים, כדי להפיל את ממשלת השמאל, וזה יקרה מהר במיוחד. מי שהעביר שישה מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל, יכול להקים ממשלה זמנית - אבל לא יותר מזה".

"נפיל את הממשלה בהזדמנות הראשונה, והיא תהיה יותר קרובה ממה שאתם חושבים", המשיך נתניהו, ופנה לחבריו: "אני מבקש משמעת אופוזיציונית ברזל. ככה הם לא יוכלו לזוז, כי הם על מרווח של סיכה. ואני מתכוון לשמש בזה דוגמה אישית".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נתניהו עדכן: "סיכמנו, ראשי סיעות האופוזיציה, שניפגש כל יום שני בשעה 13:30, לפני ישיבות הסיעה. אני רואה איפה נקודות התורפה של הממשלה, ואפשר להפיל אותם - בתנאי שנהיה מלוכדים במשמעת ברזל".

באשר לקרבות הפנימיים בליכוד, אמר נתניהו: "אם נתכתש פנימה - לא נזיז את זה. הבקשה שלי, היא לירות מהנגמ"ש - החוצה. זו ממשלת שעטנז, שלא יכולה לעשות שום דבר אמיתי למען המדינה שלנו, הביטחון והכלכלה. לשנות הם לא יוכלו".

"נלך בדרך הזו, ונושיע את מדינת ישראל", סיים ראש האופוזיציה הטרי את הצהרתו הלוחמנית.

אחריו דיבר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. "אני חושב שראש הממשלה... אתה רואה שזה קשה" - הסביר דרעי את הכינוי השגוי, ונתניהו הגיב בהומור: "אריה, אל תילחם בזה. תגיד הוד מעלתך".

"אמרו 'גבעת הקפיטול', שלא נעביר שלטון, כל מיני הזיות באולפנים, ומה שנשאר להם, זה שלא התנהגנו יפה אתמול. הם ציפו שנשתוק למעשה ההונאה, אבל אני חושב שהיה מעט מדי אתמול".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דרעי המשיך ושחזר: "עשינו טקסים, חפיפות, הכנו תיקים ואנחנו מעבירים שלטון. אני מאחל לעצמי, שבחודשים הקרובים, כשנקבל את זה בחזרה... נקבל איך שהשארנו".

"מרגע זה", הפציר יו"ר ש"ס, "אין יותר ביקורת בתוך הבית. זה מיותר לגמרי, זה רק מלכד אותם בחוץ. צריך להתאפק. נגמר הסיפור; היום צריכים להיות מרוכזים במטרה אחת - איך מפילים".

לדבריו, "אם נעבוד ביחד, בלי קיזוזים, אנו נהיה אופוזיציה הרבה יותר מלוכדת מהקואליציה. הלכידות והדבק שהייתה לצד השני מתפוררת, מהרגע שיש את 'בלפור', כי יש שם 6-7 ראשי ממשלות. ליברמן יגיד לרה"מ לבוא אליו... אי אפשר להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים".

"השמאל ידע לשתוק... עד אתמול בלילה, הכל היה מותר. עכשיו הוא יהיה חניך תורן אצלם, ליברמן, בעל המריצות. תראו שבימים הקרובים יתחילו הקולות להישמע. התקשורת לא עשתה את תפקידה".

נתניהו התערב והעיר: "אריה, נהיית דיפלומט", ודרעי סיים: "כל מה שנקרא אצלנו סחיטה, שם זו הסדרה, הכל לגיטימי. מקווה שהתקשורת באה על סיפוקה. אולי עכשיו היא תתחיל לעשות את תפקידה באמונה".

הדובר הבא היה יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שהדגיש כי פניו לאופוזיציה: "התקשורת רוצה שאנחנו החרדים נצא מהגוש הזה, ואני מבהיר: זה לא יקרה. זה הבית שלנו. התקשורת לא תפסיק עד שהם לא יצליחו לפורר אותנו".

גפני השתמש בפרשת השבוע שעבר כדי לתאר את ראש הממשלה הנכנס, ואמר: "הקללה הכי גדולה, היא שאין מנהיג. היום אין אף אחד שקורא לעצמו קורח - חוץ מבנט...".

עמיתו של גפני לסיעה, השר יעקב ליצמן, חשף בישיבת חברי האופוזיציה כי שקל לנקוט אמש בצעד חריף, כדי לתאר את סלידתו מהממשלה. "מי שעובר על ההסכמים שם, צריך לקרוע 'קריעה', ושקלתי לעשות את זה אתמול. אנחנו נעמוד כברזל יחד, ללא קיזוזים", הבהיר.

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', נאם גם הוא, ואמר: "רוב העם רוצה מדינה יהודית ודמוקרטית, והוא מרגיש כעת כואב ונבגד. אבל אם אנחנו רוצים להחזיר לו את הרוח, ואז את ההנהגה, הוא חייב לראות אותנו ביחד. באופוזיציה, בשונה מהקואליציה שאפשר לשחק משחקים, חייבים לייצר חזית אחידה. בסופו של דבר, חובה שננצח, כי אנחנו דמוקרטיה, ואי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן".

את סבב ההצהרות חתם, שוב, ראש האופוזיציה נתניהו, שאמר: "לא ראיתי ישיבת אופוזיציה כזאת, ואני בוגר עשרות שנים פה. זה דבר חזק מאוד. אנחנו מגובשים וחזקים. כולנו מאמינים לא רק במורשת ישראל, אלא גם במורשת הלאומית שלנו, והעובדה שהקב"ה וההיסטוריה לא יתנו לנו אפשרות נוספת".

"אנחנו חייבים לדאוג לעתידו וקיומו של עם ישראל. הדרך שלנו הביאה הישגים כבירים ואנחנו נמשיך בה. שלא תיפול רוחכם. תזקפו קומתכם", קרא נתניהו, "אנחנו ננצח ביחד. אני מאמין בזה באובססיביות, אני רואה פה אמונה ושליחות, ואני מאמין בכם. נחליף את הממשלה הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים.

לסיום עדכן ראש האופוזיציה: "אני אפגש עם כל אחת ואחד מחברות וחברי סיעת הליכוד. נמנה מרכז לאופוזיציה ונחלק את הוועדות בינינו - מתוך הידברות והסכמה".

(צילום: דוברות)

מוקדם יותר, בחדר סיעת הליכוד בכנסת, נועדו בכירי סיעות האופוזיציה, בראשות נתניהו, ובהשתתפות אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן, בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין.

הפגישה של ראשי ש"ס, יהדות התורה ו'הציונות הדתית' עם נתניהו, נפתחה בחיוכים רחבים, כאשר ראש האופוזיציה הטרי נראה מרוצה בתפקידו החדש.

מהלך הכינוס המצומצם היה סגור בפני כלי התקשורת, אך בסיומו עלו כאמור הבכירים ל'אולם נגב' בכנסת, שם הם מסרו את דבריהם מול המצלמות.

צפו בהם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר