יותר מעשור בכלא

אחרי ההפיכה: משפט נשיאת מיאנמר נפתח

חודשים לאחר ההפיכה הצבאית במיאנמר בה הודחה הנשיאה הנבחרת אונג סן סו קי בידי החונטה הצבאית, נפתח משפטה של הנשיאה המואשמת בלקיחת כספים שלא כחוק (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר)

ארבעה חודשים לאחר ההפיכה במיאנמר שבוצעה בידי החונטה הצבאית במדינה, נפתח משפטה של הנשיאה המודחת אונג סן קי, ובכירים נוספים.

בין האשמות בה נאשמת סן קי, היא החזקת מכשיר קשר שלא כחוק וקבלת ממון שלא כחוק. על פי צבא מיאנמר, סן קי קיבלה כספים בשווי של 600 אלף דולר, וכן כ-11 קילוגרם זהב.

עורכי דינה של סן קי טוענים כי החונטה הצבאית במדינה מונעים מהם לפגוש אותה.

כזכור, לפני כארבעה חודשים, בוצעה הפיכה במדינה, ארבע שנים בלבד לאחר שהמדינה הפכה לדמוקרטיה חלקית. הצבא הודיע לאחר ההפיכה כי תוצאות הבחירות זויפו וכי "אם הבעיה לא תיפתר, היא תקשה את המעבר לדמוקרטיה, ולפיכך חובה לפתור אותה על פי החוק".

הבחירות בנובמבר היו הבחירות החופשיות השניות בלבד בתולדות מיאנמר, מאז סיום שלטון הצבאי שנמשך כיובל שנים. מפלגת הליגה הלאומית לדמוקרטיה (NLD) זכתה בהן ב-396 מתוך 476 המושבים בפרלמנט. אולם במפלגה שהובסה ומקורבת לצבא טענו לזיופים, ובצבא עצמו טענו אף שהיו יותר מ-8 מיליון מקרי הונאות. הצבא לא סיפק הוכחות לטענות הללו, שנדחו על ידי ועדת הבחירות הממשלתית והביאו לזעמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר