"צעד לא חוקי"

למנוע עימותים: לא יעלו הצעות חוק במשך חודש

חברי הכנסת מהימין, נזעקו מהחלטת הקואליציה שלא לאפשר הצעות חוק חדשות ב-30 יום הקרובים ותקפו בחריפות את הממשלה החדשה; 'דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה' (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה הראשונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תגובות חריפות במערכת הפוליטית, בעקבות החלטת הקואליציה שלא לאפשר ב-30 יום הקרובים להצביע על הצעות חוק פרטיות של חברי כנסת.

ההחלטה תחול גם על חברי הקואליציה וגם על חברי האופוזיציה, וזאת ככל הנראה למנוע עימותים בתוך הממשלה הרעועה גם כך של בנט ולפיד.

מי שקידם את ההחלטה היו יושבת ראש הקואליציה מימינה עידית סילמן וסגנה מיש עתיד, שהחליטו בנוסף, לצמצם את מספר החברים בוועדות הכנסת וזאת בשל מצוקת כוח האדם בקואליציה של 61.

חברי הכנסת מהימין זעמו על "ההחלטה הבלתי דמוקרטית הזו", חבר הכנסת בן צור מש"ס אמר: "ככה נראית ממשלה משותקת, לא מתעסקים בנושאים השנויים במחלוקת, לא מקדמים תהליכים מדיניים, ובחודש הקרוב לא מעלים הצע"ח פרטיות. זה כבר לא ממשלת מיעוט זה ממשלת שיתוק"

ח"כ בן גביר מסר בתגובה: "דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון, סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה, קואליציית השמאל, מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות, למרות שהם כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור".

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה: "המעשה הלא דמוקרטי הראשון שמציגה ממשלת 'השינוי' - אין הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב. הנפגעים אינם רק ״המיעוט״ שאותם מייצגת האופוזיציה, אלא ובמיוחד ביחס אלי - אלו מתמודדי הנפש והשכבות החלשות בחברה שמייחלות לשינויים מהותיים שיסייעו להם להמשיך הלאה. החוקים שהגשתי עד כה מוכרחים להתקדם ומהר".

"כמשפטנית - הצעד הזה הוא לא חוקי, כקרובת משפחה למתמודד נפש - הצעד הזה הוא לא אנושי", אמרה חברת הכנסת מהציונות הדתית.

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד הגיב: "מה עושים כשמפחדים מהצעות חוק? לא מחוקקים. ‏מה עושים כשיש ערימה של שרים ונורווגי משודרג משודרג? מצמצמים את הרכב הועדות החשובות, ופוגעים בעבודת הכנסת. ‏לו הליכוד היה עושה את זה זעקות השבר היו נשמעות עד הפרלמנט של טורקיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר