"מנהיגה שדאגה לעמים"

לקראת תום תפקידו: הנשיא ריבלין נפרד מקנצלרית גרמניה

הנשיא העשירי, שיסיים בקרוב שבע שנות כהונה, מקיים שיחות פרידה עם מנהיגים ברחבי העולם • היום קיים ריבלין שיחת פרידה עם אחת המנהיגות החשובות בעולם, שתפרוש בקרוב (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ריבלין ומרקל משוחחים, באמצעות הזום (צילום: מארק ניימן, לע"מ; צילום וידאו: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר / לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שנחשב לידיד של כמה ממנהיגי העולם בהווה ובעבר קיים היום (שלישי) שיחת פרידה מקוונת מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לקראת סיום כהונתו בשבועות הקרובים, כחלק משיחות הפרידה שלו עם מנהיגי המדינות השונות.

ריבלין אמר למרקל, מנהיגת גרמניה ב-15 וחצי השנים האחרונות שהודיעה כי לא תתמודד לכהונה נוספת, כי היא "אחת המנהיגות החשובות בדורנו". עוד אמר ריבלין לקנצלרית: "את אישיות המזכירה שוב ושוב לעולם החופשי כולו את הערכים המשותפים לכולנו, לאנושות כולה".

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הנשיא העשירי ציין בשיחתו, שהתקיימה כאמור באמצעות זום, את נאומה של מרקל בכנסת ב-2008, שהיה אחד הנאומים ההיסטוריים אשר נשאו בכנסת על ידי מנהיג בינלאומי ואמר: "תמיד אזכור אותך כמנהיגה שדאגה לקשר בין העמים שלנו ולא רק לקשר בין המדינות. הכרת את אזרחי ישראל לעומק, על התרבות שלנו, על מנהגינו, על כל העקרונות החשובים לנו".

ריבלין הביע את תודתו והערכתו על מחויבות מרקל לביטחון ישראל, שבאה לידי ביטוי שוב ושוב במשך שנות כהונתה כקנצלרית, וביתר שאת במהלך מבצע "שומר החומות", המערכה האחרונה מול החמאס, והוקיר את מחויבותה של מרקל למאבק באנטישמיות, ולשמירת ביטחונה של הקהילה היהודית בגרמניה.

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הקנצלרית שוחחה עם הנשיא על חילופי השלטון בישראל ועל כניסת נפתלי בנט ויאיר לפיד לתפקיד ראשי הממשלה, והודתה לו על הערכים שקידם במהלך שנות כהונתו, ועל העבודה המשותפת לאורך השנים לקידום היחסים בין המדינות.

מרקל ידועה הייתה בשנות כהונתה הרבות כידידת ישראל, וכמי שקידמה מיזמים רבים החשובים לישראל. אחד מהדברים היה קניית הצוללות וכלי השיט מהתאגיד 'טיסנקרופ', שהוביל בסופו של דבר לפתיחת החקירה בה היה חשוד בתחילה ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ובה אח"כ שמו יצא מהרשימה, והוגשו כתבי אישום נגד בכירים ביטחוניים בישראל ומתווכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר