הבכיר נפרד

יועץ התקשורת ברק סרי עוזב את אריה דרעי וש"ס

היועץ הקרוב ליו"ר ש"ס, ברק סרי, עזב את דרעי והמפלגה, אחרי ההליכה לאופוזיציה • גם מינוייו המקצועיים של דרעי, מנכ"לי הפנים והנגב והגליל, עזבו עם חילופי השלטון (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ברק סרי (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס אריה דרעי, מבכירי הפוליטיקאים בישראל, נפרד ביום ראשון בלילה מתיקיו המיניסטריאליים - משרד הפנים ומשרד הפריפריה לפיתוח הנגב והגליל, ושב להיות ח"כ מן המניין, בספסלי האופוזיציה.

כחלק מהמעבר לאופוזיציה, ומקיזוז התקנים שבא בעקבותיו, נפרד אריה דרעי מיועצו הבכיר וחברו הקרוב, ברק סרי. הבוקר (רביעי) סרי נפרד מחברי הכנסת ומהפעילים השונים בקבוצות הוואטסאפ של ש"ס - ועזב את תפקידו כדובר המפלגה וכאדם הקרוב לשר הפנים היוצא.

(צילומסך)

כעת יישארו בלשכת ח"כ דרעי שלושה אנשים: ישראל אוזן, יוני משריקי ויוסי שבתאי.

בתוך כך, ירון אברהם, הכתב המדיני של 'חדשות 12' מדווח כי ברק סרי הוא בין המועמדים של ראש הממשלה נפתלי בנט לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי. ברק סרי סירב להגיב.

מינויי דרעי התבטאו גם במשרדים אותם ניהל, משרד הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, ושני המנכ"לים שהביא לתפקיד ניהול המשרד - כבר הודיעו לשרים הבאים אחריהם כי לא יישארו בתפקיד ויסיימו את כהונתם עם עזיבת דרעי.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, הודיע על כך לשרת הפנים הנכנסת איילת שקד: "אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב לאחר שנים רבות בהן פעלתי לחיזוק השלטון המקומי. אין ספק כי הרפורמות שהובלנו מסייעות כבר כיום להרחבת השירותים לתושבי ישראל. צמצמנו פערים בין פריפריה למרכז והרחבנו את חלוקת המשאבים הצודקת בין הרשויות השונות. אבקש להודות בראש ובראשונה לעובדי משרד הפנים על עבודה מקצועית לאורך השנים. אני מודה לשר לשעבר אריה דרעי על האמון שנתן בי ועל שיתוף הפעולה הפורה לאורך הדרך וכן, אאחל הצלחה רבה לשרה שקד בתפקידה כשרת הפנים".

מרדכי כהן, משמאל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך עבודתו, קידם כהן את הקמת האשכולות האזוריים, הוועדות הגיאוגרפיות לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות, הוביל את הרפורמה ברישוי עסקים ותוכנית הצוערים לשלטון מקומי וכן עמד בראש הצוות לקידום רעיון האזוריות והעברת סמכויות מהממשלה לשלטון המקומי. כמו כן, דאג ופעל להרחבת מענקי המשרד לשלטון המקומי לצורך טיוב השירותים הניתנים לתושבי ישראל.

כך פעל גם אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שהחליט לסיים את תפקידו והודיע על כך לשר הנכנס, עודד פורר: "אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב ואין ספק כי עשרות הפרוייקטים שהקמנו מביאים לשינוי ממשי בחיי התושבים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, מגיל גן ועד גיל הזהב. חזונו של השר דרעי לצמצום הפערים במטרה לקדם שיווין הזדמנויות ולחזק את המנהיגות המקומית בפריפריה בא לידי ביטוי בכל הפרויקטים אותם קידם המשרד במהלך הקדנציה. אני מודה לשר דרעי על האמון לאורך כל הדרך ולעובדי המשרד על העבודה המקצועית והמסורה לאורך השנים אני מאחל הצלחה לשר הנכנס".

אריאל משעל, משמאל (צילום: לע"מ)

במהלך כהונתו, המשרד בהובלתו של משעל הכפיל את תקציבו והגיע ליעדי ביצוע מהגבוהים במשרדי הממשלה. המשרד עסק בפרוייקטים בתחום הפיתוח הכלכלי, הפנאי והקהילה והחינוך הבלתי פורמאלי ברשויות המקומיות. בין היתר הקים המשרד מיזמי תעסוקה, האבים, מרכזי מצויינות, 200 מתקנים לשעות הפנאי ומרכזי צעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר