'מרעילי בארות'

למעלה מ-200 רבנים במכתב: "עלילת דם"

מאות רבנים חרדים ואורתודוקסים שיגרו מכתב ליו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, בדרישה נחרצת לפטר את אילהן עומאר מוועדת החוץ בקונגרס בשל התבטאותה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילהן עומאר (צילום: Shutterstock)

למעלה ממאתיים רבנים אורתודוקסים מארה"ב ומרחבי העולם שיגרו מכתב ליו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, בדרישה נחרצת לפטר את אילהן עומאר מוועדת החוץ בקונגרס.

כזכור, חברת הקונגרס הסומאלית-אמריקנית, אילהן עומאר, השוותה בטוויטר בין ישראל וארה"ב לבין החמאס והטאליבאן, בטענה שכל אלו אחראים לזוועות בלתי ניתנות לתיאור. הציוץ עורר סערה רבתי ברשת ואף בפוליטיקה.

מאוחר יותר ניסתה עומאר להבהיר כי לא השוותה בין הגופים הללו אלא רק התכוונה לנושא חקירת פשעים בבין הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לכן החליטה ננסי פלוסי, המכהנת כיושבת הראש של בית הנבחרים האמריקני, ביום שישי - שלא לנקוט בצעדי ענישה משמעתיים נגדה.

אך בקהילות היהודיות אינם מרוצים מההתנצלות הצולעת, ודורשים מפלוסי לקחת מעומאר את אחד מתפקידיה המשמעותיים ביותר - חברותה בוועדת החוץ של הקונגרס האמריקני.

במכתב שמפרסמים כעת בארגון היהודי-אמריקני 'הקואליציה לערכים יהודיים', מכנים 224 רבנים חרדיים, אורתודוקסים ומודרן-אורתודוקסים, את דבריה של עומאר "עלילת דם" ודורשים כאמור לפטרה מהוועדה היוקרתית.

"אנו מדגישים כי ההתקפות הרבות על יהודי אמריקה בתקופה האחרונה נוגעות באופן ישיר לרטוריקה של עומאר, ואלו העומדים לצידה בתוך הקונגרס ומחוצה לו", כתבו הרבנים. "כדי להגן על יהודים אמריקאים, ויתרה מכך - לשמור על שלמותה של הוועדה לענייני חוץ, אנו מתעקשים להדיח את עומר ממינויה".

הרבנים הוסיפו כי "טענתה המופרכת של עומאר, לפיה ישראל ביצעה 'מעשי זוועה בלתי ניתנים לתיאור' בזמן שהגנה על חיי אזרחיה מארגון טרור התומך בגלוי ברצח-עם, אינה רק פוגענית בלבד, היא ממאירה והרסנית - שכן היא מעוגנת בעלילות הדם, ובטענת הדיבה כי היהודים הרעילו בארות במהלך המגיפה השחורה".

"אם לא תהיה כאן תגובה כוחנית של המפלגה הדמוקרטית, יתברר כי הסובלנות לשנאה אנטי-יהודית גברה", הדגישו מאות הרבנים.

במכתב נאמר גם כי "12 חברי קונגרס דמוקרטים יהודים גינו, ובצדק, את רמאותה המתועבת של עומאר, אך ה'חונטה' הפרוגרסיבית החליטה לשחק בפוליטיקת זהויות וטענו כי המניע לגינוי היה ההתנגדות לנציג העומר כ'אישה שחורה, מוסלמית' ולא את האנטישמיות שלה.

באתר 'פוקס ניוז' דווח כי 212 מהרבנים החתומים על המכתב הם אזרחי ארצות הברית, ו-12 נוספים מתגוררים בישראל ובקנדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר