פה אחד

יריב לוין נבחר לתפקיד יו"ר סיעת הליכוד ולמרכז האופוזיציה

יו"ר הכנסת היוצא ניצח בבחירות במצודת זאב, וזכה לתמיכה פומבית גם מיו"ר הסיעה היוצא, מיקי זוהר • גפני זועם על הדיון הראשון בוועדת הכספים החדשה, שיעסוק בהחלפת מנכ"ל הכנסת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר סיעת הליכוד הטרי, יריב לוין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הליכוד מתארגנת לימיה הראשונים באופוזיציה בתום 12 שנים וחודשיים בשלטון: חברי המפלגה בחרו פה אחד ביו"ר הכנסת היוצא, ח"כ יריב לוין, לתפקיד יו"ר סיעת הליכוד ולמרכז האופוזיציה. לוין מסר עם בחירתו: "נעבוד על חלוקת התפקידים בשיתוף פעולה עם השותפים שלנו לאופוזיציה".

ח"כ מיקי זוהר, שכיהן כיו"ר סיעת הליכוד וכראש הקואליציה בכנסת שחלפה, החליט לוותר על תפקידו והודיע על תמיכה פומבית ביו"ר הכנסת היוצא, ח"כ יריב לוין: "מתוך כבוד והערכה גדולה לחברי היקר, יריב לוין, לא אתמודד על תפקיד יו"ר הסיעה וכמובן שאתמוך בו לתפקיד. אני קורא לכל חבריי לסיעה להצביע לח"כ לוין למען הצלחת הליכוד. בלכידות ובאחדות נחזור בע"ה במהרה להנהגת המדינה", מסר זוהר.

מול לוין שקלה לתמודד השרה להגנת הסביבה היוצאת, גילה גמליאל, אך בסוף גמליאל החליטה שלא לגשת, ולוין נבחר פה אחד.

בחירת לוין במפלגת הליכוד (דוברות המפלגה)

בתוך כך, בכנסת מתרגלים לכך שראשות ועדת הכספים כבר אינה בידיו של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני. היו"ר הנכנס, ח"כ אלכס קושניר מיהדות התורה, הכריז בחשבון הטוויטר שלו עקיצה למפלגות החרדיות: "אצלנו לא תהיה סחטנות. מי שעובד ומשרת - יקבל יותר".

בתגובה תקף ח"כ יעקב אשר בריאיון בגלי צה"ל: "הם (ישראל ביתנו; ר"כ) באים להטיף מוסר על חלוקה הוגנת? זו מפלגה שכל כולה סקטוריאלית, שנזכיר מה היה עם פאינה קירשנבאום?". ח"כ ולדימיר בליאק, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, גינה את יו"ר הוועדה: "‏שמעתי כי ח"כ אשר לא אהב את דברי יו"ר וועדת הכספים, ואמר כי מדובר בנציג של מפלגה 'סקטוריאלית'. אז אני, כמרכז הקואליציה בוועדה ונציג המפלגה הכלל ישראלית, מאשר: החרדים יקבלו את חלקם בעוגת התקציב, אך הסחטנות של יהדות התורה תיפסק והישראלים שעובדים ומשלמים מיסים יקבלו עדיפות".

אחרי ההתכתשות, פרסמה ועדת הכספים את דיוניה הצפויים לשבוע הבא, כאשר כבר ביום שני יכנס ח"כ אלכס קושניר את הוועדה במטרה להחליף את מנכ"ל הכנסת הנוכחי, סמי בקלש, במועמד יו"ר הכנסת הנכנס, גיל סגל. במכתבו ליו"ר ועדת הכספים קושניר כתב יו"ר הכנסת מיקי לוי: "מר סגל שימש בשורה של תפקידים ציבוריים ומכהן כיום כסגן יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית וכראש המחלקה לפעילות בישראל והנצחת השואה והגבורה. אני מוצא שהוא בעל ניסיון וכישורים מתאימים למילוי התפקיד".

מכתבו של יו"ר הכנסת לאלכס קושניר (הכנסת)

בתגובה תקף ח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה היוצא: "רבים תמהו אתמול מה היה דחוף להחליף יו"ר ועדת כספים זמנית ביו"ר זמני אחר. התשובה לא איחרה לבוא, כאשר הדיון הראשון של הוועדה שנקבע הוא להדיח את מנכ"ל הכנסת הנוכחי במנכ"ל חדש. לא נושא החל"ת לאלפי עובדים שמסתיים בימים אלו מעניין אותם, לא פיצוי לתושבי הדרום, לא עסקים, לא מפעלים, רק ג'ובים, ג'ובים וג'ובים. ממשלת הג'ובים המנותקת שעסוקה כבר שבוע ימים אך ורק באאודי ומינויים פוליטיים של מקורבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר