'המבדיל' | כל מוצ"ש

המסע מנער מנתניה אוהב רוק לברסלב; צפו

משה דאודי, שדרן רדיו ויוצר, מתארח באולפן 'כיכר השבת', כדי לספר על המסע מנער נתנייתי שמתעסק במוזיקת רוק אל חסידות ברסלב כצורה לחיים שמחים יותר | צפו בריאיון (ארץ)

משה דאודי עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל' משה דאודי שדרן רדיו ויוצר כדי לספר על המסע מנער נתנייתי שמתעסק במוזיקת רוק אל חסידות ברסלב כצורה לחיים שמחים יותר ומלאים יותר.

דאודי, מהוגי רדיו קול פליי ושדרן התכנית 'דאודי על הפליי' כל מוצ"ש, גדל בנתניה, ליד הגלים, התעסק במוזיקה ובטיול הגדול נפלה בו התובנה כי הוא מחפש מעבר, יותר שמחה, ועוד קצת שלמות. "לא חזרתי מתוך אסון", הוא אומר, "חזרתי כי הרגשתי משהו, אבל אחרי הטיול, כיוון שבטיול עצמו אתה מדחיק את התובנות האלו", וכך הוא יוצא למסע ארוך יותר, אחרי הטיול.

החיפוש עובר דרך קבוצות שונות, כשבכל פעם דאודי מרגיש שזה לא זה לגמרי, חסר משהו. עד שהגיע לרבי נחמן מברסלב, אותו הוא מכנה - 'המנטור'.

ספר המידות שמישהו נתן לו מעורר משהו פנימי שלוקח אותו למחוזות אחרים. הדיבור על שמחה, על אמת ושאר המידות בהן מתעסק רבי נחמן תופס אותו, ולאט לאט הוא מבחין איך דברים מסויימים מסבירים לו חוויות שונות מילדותו.

כמו בחיפוש אמיתי, דאודי עושה צעד אחרי צעד כשבכל פעם בסוף הצעד ישנה התבוננות לאחור, לבדוק האם הדבר מרגיש נכון, האם הדבר ממלא אותו.

בגיל 40 אשתו שולחת אותו ללמוד גם לימודי סאונד בבית ספר מוביל בתל אביב, יחד עם צעירים מוכשרים אחרים. שם דאודי מבין אחרי הרצאות ארוכות בהן הוא נפעם מהמרצה כי כל אדם יכול גם הוא להיות רבי נחמן של אותו הזמן, ולהוביל את האדם למקומות עמוקים יותר.

"אחד הדברים המשפיעים על אמנים היא העצבות, דווקא דרך המלנכוליה האדם מביא את עצמו לידי יצירה. רבי נחמן לעומת זאת" אומר דאודי, "מסביר כי מקום העצבות הזה הוא חלל פנוי - האדם סיים מדרגה מסויימת, ועכשיו ישנו שטח ריק עד למעלה הבאה, וכך נהפכות להן היוצרות."

דאודי מסיים עם חוויית הנסיעה לאומן, שעשה רק מכיוון שהמנטור אמר, "אומן שלי עולה על הכל", ובמחשבה שבסדר - נעשה. וכך, כשהוא מגיע לציון, ופתאום הדמעות מתחילות לרדת במשך רגעים ארוכים, הוא מבין את העוצמה של הדבר.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר