5 שנים בכלא

קמפיין רשת: שחררו את היהודי מתימן שהבריח ספר תורה

לוי מרחבי, אחד היהודים האחרונים בתימן, נמצא בכלא של המורדים החות'ים כבר חמש שנים, מאז שנתפס מבריח ספר תורה עתיק. כעת החל קמפיין הקורא להביא לשחרורו (ברשת)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לוי מרחבי (צילום: מתוך הרשת)

קמפיין רשת חדש למען שחרורו מהכלא של אחד מששת היהודים האחרונים בתימן - לוי מרחבי. לקמפיין נוצר האשטג חדש - #freelevimarhabi בניסיון להפעיל לחץ בינלאומי על החות'ים שמחזיקים בו בכלא כבר כמה שנים.

הרקע למעצרו של מרחבי הוא ספר התורה העתיק של הקהילה שהוברח לישראל בשנת 2016 יחד עם 17 מבני הקהילה היהודית בתימן שעלו לישראל. הם גם זכו לקבלת פנים חמה מצד ראש הממשלה, נתניהו, ואף הצטלמו ביחד עם ספר התורה העתיק.

קמפיין הרשת לשחרורו (מתוך אינסטגרם)

התמונות של בני הקהילה עם ספר התורה הרגיזו את המורדים החות'ים בתימן שטענו כי מדובר בהברחת אוצרות תרבות תימנים אל מחוץ למדינה. כחלק מהחקירה שנפתחה בנושא החל מבצע מעצרים במהלכו נעצר לוי מרחבי ומאז ככל הידוע הוא נמצא בבית הכלא.

בעבר נעשו לא מעט ניסיונות דיפלומטיים להביא לשחרורו של מרחבי, כך סיפר לפני כחודשיים שגריר בריטניה בתימן מייקל הארון בראיון ל'כאן' על מאמציו בנושא. לדבריו הוא העלה את הנושא מול החות'ים בניסיון להפעיל עליהם לחץ לשחררו. השגריר הוסיף כי לדעתו עדיף שישראל לא תתערב בנושא שכן הדבר רק יביא להרעת מצבו של מרחבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר