"ילדותי - מוציא תסכול"

גנץ יציע: ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות

שר הביטחון מעוניין בהקמת ועדה ממלכתית, בניגוד לוועדה המשרדית שהקים, כפי שהתחייב במערכות הבחירות מטעם כחול לבן: "אסור להשאיר סימני שאלה פתוחים" (חדשות, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

יו"ר כחול לבן בני גנץ יעלה מחר (ראשון), בישיבת הממשלה המעשית הראשונה של ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, הצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, הצעה שצפויה לעבור בהסכמה פה אחד.

הערב, עם צאת השבת, הודיע גנץ כי יציע לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשה נוספת, סביבה היו סערות פוליטיות רבות בימי המשבר הפוליטי הארוך: ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

כזכור, פרשה זו, בה הוגשו כתבי אישום נגד בכירים במערכת הביטחון באשמת עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הייתה אחת מארבע הפרשות נגד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. עם זאת, בשל טענותיו כי לא ידע על מעשי האנשים שסביבו, החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא לחוקרו ובטח שלא להגיש נגדו כתב אישום. על אף זאת, כחול לבן, בימים בהם הייתה מלוכדת, דרשה ועדת חקירה ממלכתית בנושא פעם אחר פעם. עם הקמת הממשלה ופיצול המפלגה, החליט גנץ לנצור את דרישתו, ועכשיו החליט להעלות זאת שוב, עם החלפת נתניהו.

על פי לשכת שר הביטחון "הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית, שניסה שר הביטחון להקים. הצעת ההחלטה תוגש בזמן הקרוב למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים".

שר הביטחון גנץ מסר: "מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

הפרשן עמית סגל, דיווח הערב כי בכיר בקואליציה אמר לו: "גנץ מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. הוא מוציא על כולנו את התסכולים על זה שהוא לא ראש ממשלה. מהדברים האלה די ברור שההודעה של גנץ לא תואמה עם מי שצריך היה לתאם".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

כחול לבן משיבה לליכוד: "נראה שבליכוד צריכים להתעדכן לגבי מה אמר גנץ בחודשים האחרונים. ראש הממשלה לשעבר והליכוד מנעו את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאורך השנה האחרונה, וכעת הגיע הזמן להביא את הנושא לבדיקה מעמיקה, כדי שלעולם לא תתרחש פגיעה בביטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר