'אסון מירון'

ועדת החקירה, התגובות: "תנפיק קלקולים"

בעוד פורום המשפחות השכולות מביע סיפוק, מהחלטת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית ל'אסון מירון', חבר הכנסת מאיר פרוש פסימי: "לא מחפשים פתרון אמיתי" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ח"כ מאיר פרוש, איש מפלגת יהדות התורה, מביע דאגה רבה מהחלטת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות 'אסון מירון' בו נספו 45 בני אדם.

בתגובה להודעה שיצאה עם תום ישיבת הממשלה, על ההחלטה להקים ועדה שכזו, אמר פרוש: "במצבנו הנוכחי, אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פתרון אמיתי לנושאים של החרדים, ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי".

"ימים יגידו אלו קלקולים הוועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ", הוסיף בפסימיות יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל.

הודעת רה"מ בנט על הקמת הוועדה (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

מנגד, שר האוצר ליברמן, ממגישי ההצעה להקים ועדה, הגיב להחלטה ואמר: "היום אנו פותחים דף חדש, לא עוד התנהלות של כסת״ח על חשבון אזרחי המדינה. זו העת להסיק מסקנות, לקחת אחריות ולמנוע את האסון הבא, כך פועלת ממשלה שבאה לחזק את אמון הציבור".

שר הביטחון גנץ כתב: "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש הממשלה בנט ולכלל חברי הממשלה שנרתמו לאישור מהיר של הקמת הוועדה כבר בישיבת הממשלה הראשונה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר: "הקמת וועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון היא מבורכת. זה המעשה הצודק למען הקורבנות ומשפחותיהם, והמעשה האחראי למען שמירה על חיי אזרחים ומניעת האסון הבא".

כזכור, מוקדם יותר נמסר מטעם פורום המשפחות השכולות, כי הקמת ועדת החקירה הממלכתית היא "החלטה מבורכת, שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא חשובה בהחלט. אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף".

לפי 'פורום המשפחות', "החלטה זו לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון, ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים, וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב".

"אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי, וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף, תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות", הדגישו גורמים בקרב משפחות הנספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר