"7 שנים יותר מדי"

רה"מ בנט מעביר מסר מאיים לחמאס: הסבלנות שלנו אזלה

בטקס הממלכתי לחללי 'צוק איתן', בחר נפתלי בנט לתקוף את ארגון הטרור - החמאס ואמר: "7 שנים שבהם מחבלי חמאס מחזיקים בבנינו - זה יותר מדי לא נסבול אלימות. הסבלנות לטרור אזלה' (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בנט נואם בטקס האזכרה (צילום: משרד הביטחון)

בנאום שנשא היום (ראשון) נפתלי בנט בטקס הממלכתי לזכר חללי 'צוק איתן', הוא התייחס למתיחות הביטחונית, והבהיר כי ישראל לא תקבל את המשך הירי מרצועת עזה לעבר ישראל.

"כמעט 7 שנים חלפו מאז מבצע צוק איתן", אמר בנט, ששימש אז בתפקיד שר בממשלת נתניהו, "והמלחמה על קיומינו נמשכת. אויבינו ממשיכים גם היום לשלול את עצם קיומנו כמדינה יהודית בארץ ישראל, אבל אלימות וטרור הן לא תופעות טבע שנצטרך להשלים איתם. בצד השני יצטרכו להתרגל למציאות חדשה".

"חשוב להבהיר", אמר בנט, כי "היריבות שלנו היא לא עם האוכלוסייה העזתית, אנחנו לא באים להרוג את אלה שלא קמים לכלותינו, ולא שונאים את אלה שמוחזקים בעל כורחם סביב מכונות ההריגה. אך לא נסבול אלימות וטפטופים, לא נכיל סוררים. הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב', זכותם לחיות בשקט וביטחון כמו כל אזרחי מדינת ישראל".

בנט פנה בדבריו גם למשפחות של השבויים והנעדרים: "שבע שנים שבהם מחבלי חמאס מחזיקים בבנינו הם שבע שנים יותר מדי. נעשה כל שביכולתנו להחזירם הביתה. אני יודע שלאורך השנים שמעתם הרבה הבטחות והצהרות, והיה למשפחות הרבה אכזבות ומפחי נפש. כרגע זו המשמרת שלנו והמחויבות שלנו, ואנחנו נפעל כדי שנוכל להגיד 'ושבו בנים לגבולם' ולעמוד במשימתנו".

"אלו לוחמים שהגיעו מכל קצוות הארץ. מקריית שמונה ומתל אביב, מעפרה ומחורפיש, מרהט, מבית אלפא ומירושלים. בעלי עמדות ימין, בעלי עמדות שמאל. חילוניים, דתיים וחרדים. יהודים ושאינם, ותיקים ועולים. הם לא הבחינו בין דעות ותפיסות, בין זרמים ואידיאולוגיות. הם לחמו למען מטרה משותפת – למען בטחון מדינת ישראל ועם ישראל. ביחד".

בנט אמר עוד: "זו הפעם הראשונה שאני עומד כאן כראש ממשלת ישראל, אני עושה זאת ביראת קודש. כאן חקוקים באבני הקירות השמות של כל אלו שנפלו במאבק על המולדת. אלה לוחמים שהגיעו מכל קצוות הארץ, שלחמו יחד למען מטרה משותפת: קיומה של מדינת ישראל. היום יותר מתמיד אנחנו נדרשים לחזק את חוטי האריג שקושרים את כולנו לאומה אחת, להוכיח במעשינו שאפשר לפעול ביחד. בלי להירתע מהשוני, בלי לשנוא את הפערים בינינו, אלא לחגוג אותם. אחדות היא מילת המפתח וצו השעה. אני מאמין בכוחה של האחדות כיסוד לעוצמה שלנו".

"אני מאמין בכוחה של האחדות כיסוד לעוצמה שלנו, ברעות אמיתית, כזו שגילו לוחמינו בשדה הקרב, וביכולתן של אלו לסייע לנו לצלוח משברים מבית ומחוץ. נזכור תמיד, שהמטרה המשותפת, טובת מדינת ישראל – עומדת מעל כל אינטרס סקטוריאלי צר. זו הממלכה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר