"רואים את פירות ההצלחה"

הישג לישיבת "שערי רחמים": 93% מהחניכים - עם בגרות

הישיבה התיכונית הפונה לחברה החרדית מציגה הצלחה משמעותית בשילוב בין לימודי ליבה ללימודי קודש, ומצעידה את חניכיה קדימה • 95% מהתלמידים ישרתו בצה"ל (מקודם)

תלמידי הישיבה מעיינים בחומר (צילום: שערי רחמים)

הישיבה התיכונית "שערי רחמים", הפונה לחברה החרדית, משלבת כבר 15 שנה לימודי ליבה לצד לימודי קודש ומסכמת שנה עם השיגים גדולים לבוגריה: 93% מיוצאי הישיבה סיימו עם תעודת בגרות מלאה, ו-95% מהם התגייסו לשירות משמעותי לחברה הישראלית, בין אם במסגרת ישיבות הסדר או ישירות כגיוס לצה"ל.

הישיבה, שהוקמה לפני 30 שנה ע"ש הרב רחמים נאהורי זצ"ל, לשעבר אב בית דין בפאריס ורב באלג'יר, מנוהלת ב-15 השנה האחרונות ע"י רשת "ברנקו וייס". עם הקמתה, הישיבה החלה לקדם תפיסה מהפכנית בחינוך החרדי, והייתה מבין החלוציות שפיתחה מודל משולב של לימודי חול לצד לימודי קודש בחברה.

במסגרת מודל זה היא פונה לתלמידים חרדיים שמחפשים מסגרות חלופיות למסגרות הלימודיות הנפוצות בקהילות החרדיות. הישיבה נמצאת בשכונת סנהדריה, ומיועדת לתלמידים מכיתה ט' עד י"ב במסגרת משפחתית ואינטימית של כ-20 תלמידים בכיתה.

הרב חוני אזולאי, מנהל הישיבה, מסר: "לצד הקשיים שהציבה השנה האחרונה בכל מערכת החינוך, אני גאה לסכם את השנה הזו עם הישגים כל כך מרשימים לתלמידנו. אנו דוגלים במתן מעטפת חינוכית ואישית לכל תלמיד ותלמיד תוך מחשבה ממוקדת 'ליום שאחרי' בית הספר".

הרב אזולאי הסביר: "אחד היעדים שהצבנו לעצמנו הוא שבוגרינו יצאו עם כלים פרקטיים להשתלבות מלאה בחברה הישראלית, מבחינה אישיותית, תורנית ולימודית, בין עם זה בישיבה, בצבא, באקדמיה ובשוק התעסוקה. ישיבת 'שערי רחמים' הייתה חלוצה בתחומה בנושא לימודי החול לצד לימודי הקודש, היא התוותה את הרפורמה הזו טרם נכנסה באופן רשמי למשרד החינוך, כיום, 15 שנה אחרי, אנחנו רואים את פירות ההצלחה של המחשבה החלוצית הזו בזה שרבים מבוגרנו המשיכו ללימודים אקדמיים ולשירות צבאי, מתוך אמונה ושמירת תורה ומצוות במסגרות תורניות. אני מודה לרשת ברנקו וייס שמאפשרת לי להמשיך כל שנה להישגים גדולים יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר