שרד במשקל הזוי

זה הקטן, שיאן יהיה: בן יום אחד – וכבר זכה להיכנס לגינס

ריצ'רד האצ'ינסון, שיצא מרחם אימו לאחר ארבעה חודשי היריון בלבד במשקל של כ-340 גרם ושרד, נכנס לספר השיאים של גינס בגיל יום אחד בלבד, על אף שהוריו היו מוותרים על כך (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ריצ'רד הקטן, לאחר הלידה ולאחר חצי שנה (צילום: אתר השיאים של גינס)

כמה אנשים מתאמצים כדי להיכנס לספר השיאים השנתי של גינס, כולל עליות מורכבות להרים הגבוהים בעולם או צלילה למעמקים, ואילו פעוט אחד כבר זכה להיכנס אליו, על אף שהוריו ודאי היו מוותרים על התענוג.

הכירו את ריצ'רד סקוט וויליאם האצ'ינסון, שנולד בבית החולים במינסוטה שבמיניאפוליס, ארה"ב, לאחר שאמו, בת' האצ'ינסון, סבלה מסיבוכים בהיריון שאילצו אותה ללדת 131 ימים לפני הזמן המשוער, לאחר ארבעה חודשי היריון בלבד, מה שהפך אותו לפג הצעיר ביותר ששרד, ולכן זיכה אותו בפרס.

ריצ'רד נולד במשקל של כ-340 גרם, והוריו הצליחו להחזיקו ביד אחת בלבד. "כשנאמר להוריו שהתינוק ייאלץ להיוולד מוקדם מהצפוי, צוות הניאונטולוגיה שלנו נתן ליילוד אפס סיכויים לשרוד", אמרה המיילדת של ריצ'רד. לדבריה, היה ברור ש"השבועות הראשונים יהיו קשים, אך כמעט ולא הייתה אפשרות שישרוד אותם".

בשל מגיפת הקורונה שהתפשטה בארה"ב ואיימה על חיי הפעוט השורד, משפחתו של ריצ'רד לא יכולה הייתה לראות אותו בשבועות הראשונים שאחרי הלידה, ולכן הוא נשאר תחת השגחה רפואית בלי הוריו. בשלהי השנה שחלפה, אחרי שהיה למעלה מחצי שנה בבית החולים, ריצ'רד הוחזר אל משפחתו בוויסקונסין.

"יום השחרור מהמרכז הרפואי היה יום מיוחד כל כך. אני זוכרת שאספתי אותו מהעריסה עם דמעות בעיניים", סיפרה ד"ר קרן והוסיפה: "לא האמנתי שמדובר באותו ילד שפעם היה חולה ופחדנו שלא ישרוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר