"ביידן הביע ענין"

בכיר סיני ערק לארה"ב עם מידע סודי מהמעבדות בווהאן?

התיאוריה כי סין אשמה בנגיף שמטריף את העולם כבר יותר משנה, מאחר והוא דלף מהמעבדות במחוז ווהאן, עשויה לקבל תמיכה מבכיר שלפי השמועות ערק - ויצר קשר עם ביידן (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ווהאן (צילום: shutterstock)

פרסומים בלתי רשמיים במספר כלי תקשורת בארה"ב מדווחים, כי בכיר סיני, ייתכן סגן שר הביטחון, נמלט מהמדינה כשברשותו לכאורה מידע סודי על מקור התפרצות נגיף הקורונה במחוז ווהאן, ונחת בארה"ב.

לפי כמה רשתות תקשורת, דונג ג'ינגווי, סגן השר שברח כבר בחודש פברואר האחרון, אף העביר את המידע המסווג והמסקרן לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כאשר הגיע לוושינגטון, וזה "הביע עניין רב במידע", שחיזק בעיניו את הדעה כי הנגיף דלף מהמעבדות הסיניות.

כמו כן, גורם בכיר בסין צוטט כאומר ש"שליחים מבייג'ינג נועדו עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בחודש מרץ, ודנו איתו על התנאים להשבתו של ג'ינגווי לסין. צמרת המפלגה הקומוניסטית דורשת להחזיר את ג'ינגווי לסין בהקדם, אולם בינתיים בלינקן מסרב".

חיטוי קורונה המוני בווהאן. ארכיון (צילום: מתוך @SOliver2020 בטוויטר)

הגורם הבכיר הוסיף והסביר: "ג'ינגווי עובד בשיתוף פעולה הדוק עם זאנג יו, פקיד ממשל סיני שמרצה עתה 15 שנות מאסר בגין עבירות שחיתות".

יצוין, כי אם השמועות הללו נכונות, זוהי האישיות הביטחונית הבכירה ביותר שערקה מסין לארצות הברית, והמידע שברשותה עשוי לאושש את התיאוריות המאשימות את המעצמה הסינית בהפצת הנגיף שמטריף את העולם כולו כבר יותר משנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר