40% מהחולים - מחו"ל

הוחלט: פותחים מחדש את מתחמי 'היבדק וסע'

בעקבות התגברות תחלואת הקורונה בישראל, בינתיים באופן מינורי, הנחה ממונה הקורונה על פתיחת מוקדי בדיקת קורונה חדשים • גם מערך הבדיקות האפידמיולוגיות ישוב לפעול (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. היבדק וסע (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

על פי הנתונים היבשים, רבים מהנדבקים החדשים הם אלו ששבו מחו"ל, בעקבות כך הורה ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, להתחיל לפתוח מתחמי בדיקות קורונה.

ממונה הקורונה, העביר הוראה לפיקוד העורף, כי החל ממחר (שלישי) עליהם להחזיר לפעילות את מתחמי ה'היבדק וסע', בכ-20 מוקדים ברחבי הארץ, וזאת כדי שיהיה לאנשים היכן להיבדק.

החשש העיקרי במשרד הבריאות, הוא מהתפשטות הוריאנט ההודי, שנודע כקטלני ומידבק ב-60 אחוזים יותר מכל וריאנט אחר.

על פי N12, ארבעים אחוזים מהנדבקים החדשים בקורונה - שבו מחו"ל. מתוך 264 חולים שהתגלו נכון להיום, במהלך חודש יוני, 112 מהם שבו מחו"ל ונמצאו חיוביים לנגיף.

כנמו כן, בשבוע האחרון אותרו שמונה מקרי תחלואה של חוזרים מחו"ל, שניים מהם אינם אזרחי המדינה. המקרים החיוביים לקורונה שבו מהמדינות: איחוד האמירויות, ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, גאורגיה, הונגריה וטורקיה.

ח"כ מקלב אמר היום בגל"צ על "מחדל נתב"ג": "אני מכיר את הנושא מקרוב, אנחנו נמצאים בסכנה אמיתית של התפשטות הנגיף דרך נתב"ג. כרגע זה לא 'אלפי חרדים שמגיעים' זה התפרצות אמיתית של הנגיף שאם לא יטפלו בה נהיה באסון שהמדינה לא תהיה ערוכה לו".

בתוך כך, לאור הנתונים הנחה גנץ להיערך לדחיית מועד הסגירה של יחידת 'אלה' האמונה על החקירות האפידימיוליגיות והמרכזת את החקירות בערים בהן מתקיימות התפרצויות. זאת עד לקיום הערכת מצב בראשותו ודיון סטטוס עם משרד הבריאות שבו יוצג תהליך העברת המקל באופן מלא ומסודר.

עוד הנחה גנץ להיערך גם לחידוש יכולות הדיגום והשינוע בהתאם לצורך ולא לסגור אף יכולת עד להעברת הסמכויות באופן מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר