מצית הזרים

מה מצאה המשטרה בביתו של הקיצוני?

הפעיל הקיצוני החשוד כי הצית דגלונים וזרים שנגנבו מקברי חללים, ביום הזיכרון, שוחרר למעצר בית בערבות כספית, למרות הממצאים המפלילים שאותרו בחיפוש בביתו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד בבית המשפט, בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

החרדי הקיצוני, בן ה-23, החשוד בשורת המעשים שטלטלו את המדינה במוצאי יום הזיכרון האחרון, שוחרר היום (שני) למעצר בית למשך חמישה ימים.

בדיון בבית המשפט בעניינו, שהתקיים היום (שני), חשפה נציגת המשטרה, כי בביתו נמצאו חלקים מזרי פרחים שהונחו על קבריהם של חללי צה"ל - זרים ששריפתם בידי הקיצונים ביום הזיכרון זעזעה רבים.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', הצעיר משכונת מאה שערים נתפס לפני כעשרה ימים בהפגנה נגד חילול קברים בשכונת גילה, בחשד שהיה מעורב בפגיעה המדוברת ברגשות המשפחות השכולות.

במהלך הדיון בעניינו, שהתקיים בשבוע שעבר, עלו פעולות עבר נוספות שביצע החשוד, בהן הפרות סדר וגרימת נזקים לעבודות הרכבת הקלה בירושלים, לבניין העירייה, לסמלי ישראל ועוד.

הצתת הדגלונים והזרים (צילום: ישראל קרויס)

היום תיארה נציגת המשטרה, כי במשך תקופה הוא הוכרז כמבוקש בחשד לעבירות בתיק אחר, אך נמלט. נעשו בעבר ניסיונות רבים לאתרו, כולל הגעה לביתו והשארת הודעות, אולם החשוד במודע נמלט מהמשטרה.

יצוין, כי במהלך החקירה שמר החשוד על זכות השתיקה באופן גורף, ולא שעה אפילו לבקשות השוטרים לשבת בצורה מכובדת על הכיסא, אלא נשכב על הרצפה, הן בדיונים בבית המשפט והן בעת חקירתו.

בדיון שהתקיים על שחרורו למעצר בית, כאמור, ביקשה המשטרה כי בתנאי השחרור תיכלל דרישת התייצבות יומית לחתימה במפלג תשאול של ימ"ר ירושלים, מול חוקר, אבל השופט לא נעתר לבקשה.

תנאי השחרור של הצעיר כוללים ערבות עצמית וצד ג' על אלפי שקלים, וכן הרחקה של חמישים מטרים לפחות מכל אתר בנייה של תשתית הרכבת הקלה בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר