ההצעה של ח"כ אשר

הח"כים של ליברמן מבקשים לפצות את משפחות אסון מירון

פרסום ראשון: ח"כים מ'ישראל ביתנו' העתיקו את ההצעה של ח"כ יעקב אשר ומבקשים להעניק פיצוי כספי למשפחות ההרוגים באסון מירון ומציעים ששר האוצר יקבע כללים בדבר בקשת הפיצויים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר שהצעת החוק של ח"כ יעקב אשר לפיצוי משפחות ההרוגים מאסון מירון נתקלת בקשיים מצד גורמים בקואליציה, חברי הכנסת של 'ישראל ביתנו' חתמו על הצעת חוק משלהם בו הם מבקשים לפצות את המשפחות.

הח"כים שחתמו על הצעת החוק לפיצוי המשפחות יוליה מלינובסקי, יבגני סובה, אלי אבידר ואלכס קושניר. הצעת חוק שככל הנראה הגיעה מלשכתו של היו"ר, שר האוצר אביגדור ליברמן.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "אסון הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, (מכונה גם אסון מירון), התרחש בליל ל"ג בעומר, י"ח באייר התשפ"א, ובו, עקב מעיכה וחנק שנגמרו בתדחוקת קהל, נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם.

"תוצאות האסון הקשות הובילו את ממשלת ישראל להכריז על יום אבל לאומי שחל בתאריך ה-2 במאי 2021.הנזקים שנגמרו באסון אינם מכוסים על ידי מדינת ישראל. האתר בו התרחש האסון אינו אתר ממלכתי המתוחזק ובחסותה המלאה של מדינת ישראל, דוגמת רחבת הכותל המערבי בירושלים, לכן, במקרה זה נדרשת חקיקה ראשית של הכנסת על מנת להבטיח שהנפגעים בגופם ובנפשם ובני משפחותיהם לא יישארו ללא כיסוי ביטוחי וללא פיצוי ראוי".

לדברי חברי הכנסת: "מוצע שכל מי שסבל נזק תוך כדי ועקב האסון יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגינו מאוצר המדינה. כן מוצע להקים ועדת מומחים אשר תקבע את הזכאות לפיצויים שחבריה יהיו שופט בית משפט מחוזי בדימוס, נציג שר האוצר ונציג המוסד לביטוח לאומי".

בנוסף, מוצע ששר האוצר יקבע כללים בדבר בקשת הפיצויים, שווי הפיצויים ובדבר ביצוע התשלום, בהמלצת הוועדה ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, וכן כללים נוספים בכל ענין הנוגע לביצוע החוק.

בסביבת ח"כ אשר הגיבו: "אין לנו שום עניין בקרדיט. כל חוק שיביא מהר יותר את הפיצוי הראוי למשפחות נפגעי האסון במירון - מבורך. אבל אין זה נכון ששר האוצר יקבע את הכללים".

בתוך כך, לאחר שיו"ר הוועדה המסדרת , ח"כ עידית סילמן, סירבה לקדם את חוק הפיצויים לנפגעי האסון במירון של ח"כ יעקב אשר, פנה ח"כ אשר ליו"ר הכנסת מיקי לוי וביקש שיפעיל את סמכותו לעלות את החוק במליאה: "מדובר צורך הומניטרי בהול".

במכתבו ליו"ר הכנסת, כתב אשר: "על רקע החלטת הממשלה מאתמול (ראשון) להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לחקר האסון כתב אשר ליו"ר הכנסת: "מאז האסון מתנהל דיון פומבי נוקב על הקמת ועדת חקירה לבחון את הגורמים שהובילו לאסון הנורא, יש מעדיפים ועדה מקצועית ובלתי תלויה אולם יש המצדדים בממלכתית כשטעמיהם הפוליטיים עמהם", ציין ח"כ אשר ותקף: "בעוד הם מתיימרים לדבר גבוהה גבוהה בשמם של משפחות נפגעי האסון, דווקא בחוק הפיצויים שנחוץ כל כך למשפחות לא נשמע קולם".

במכתבו ביקש ח"כ אשר להדגיש כי "הדיון בהצע"ח אינו קשור להנחיה הכללית המונעת חקיקה פרטית בימים אלה, שכן מדובר בצורך הומניטרי בהול, כל יום בו לא הוסדר מנגנון הפיצויים המשפחות מופקרות להתמודדות עם השלכות האסון מבלי שהמדינה מעמידה להם גב כלכלי כנדרש וכשאין להם את האמצעים להתמודד ולהתגבר על הקשיים".

"אבקש כי בהתאם לסמכותך כיו"ר הכנסת תכלול בסדר יומה של הכנסת קריאה טרומית בהצעת החוק ובכך נוכל לסייע לאותן משפחות להתמודד עם הקשיים המלווים אותן בשל האסון הנורא", חתם ח"כ אשר את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר