מבוכה לתזמורת המזרחית

התזמורת תקפה את נהרי בגלל פוסט מזויף

תזמורת 'פירקת אלנור' מיהרה לתקוף את החזן יחיאל נהרי בשל תגובה כנגדה מחשבון על שמו, אלא שלטענתו של נהרי מדובר בכלל בחשבון ישן שלו שנפרץ לפני כמה שנים (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

תזמורת "פירקת אל נור" עליה מנצח אריאל כהן פרסמה פוסט תוקפני ובו צילום מסך של תגובה המופיעה עם שם ופרופיל של החזן והפייטן הנודע יחיאל נהרי, ובה מילים בוטות וקשות כנגד המנצח אריאל כהן ו"כושר הביצוע הגרוע שלו", עם ביטויים קשים לצפייה.

בתגובה לכך או שלא, העלה אריאל כהן לערוץ היוטיוב שלו קובץ ובו מקבץ של קטעי הקלטות ערוכות וחתוכות של החזן יחיאל נהרי כאשר פס קול צורמני חותך כל אחת מהן, וכל זה תחת הכותרת "מקבץ שיבושים מהחזן ר' יחיאל נהרי" וזאת כנראה במטרה להגחיך אותו ואת ידיעותיו המוסיקליות.

כתוצאה מהתגובות הרבות שנכתבו נגד הסרטון ונגד העלאתו או מסיבות אחרות הורד הסרטון מערוץ היוטיוב ובמקום זה פורסם הפוסט עם צילום המסך בדף הרשמי של התזמורת, כאשר הוא מציג בפני הקוראים והעוקבים את הסיטואציה. הפוסט שהזמין את הגולשים להגיב ליחיאל נהרי גרר תגובות נזעמות מצד גולשים רבים, אך גם תגובות רבות שהטילו ספק באמינותו של הפרופיל ממנו פורסמה התגובה תחת השם יחיאל נהרי, ביודעם ובמכירם את יחיאל שאין דרכו להגיב כך וכי ההיפך הוא הנכון.

נהרי באולפן כיכר השבת (כיכר השבת)

הטוויסט המביך בעלילה אירע כאשר יחיאל נהרי עצמו פרסם בדף הרשמי שלו פוסט המעיד על כך שהפרופיל ממנו הופצו תגובות קשות הוא פרופיל שהיה שייך לו בעבר ונפרץ. נהרי כתב, כי העניין תמוה לחלוטין במיוחד לנוכח העובדה שהוא בעבר דווקא פירגן ונרתם בהתנדבות בזמנו למופע מלא ומושקע של פירקת אלנור, כאשר התזמורת לא היתה מוכרת והיתה רק בחיתוליה, וכי כך היא דרכו לפרגן ולעודד את הדור הצעיר כמה שניתן.

הפוסט עורר עשרות תגובות המעודדות והמחזקות את דבריו, ומאידך מגיבים רבים שהלכו לדווח על כך בדף הרשמי התזמורת מתוך דרישה כי המינימום הנדרש לפני פרסום הפוסט השלילי הוא לבדוק את אמיתוּת הדבר ישירות מול יחיאל נהרי. יצוין, כי למרות הטענות של נהרי הפוסט של התזמורת נותר באוויר ולא נמחק עדיין.

חנה פתיה מנהלת 'פירקת אלנור' מסרה בתגובה: "תזמורת פירקת אלנור דוגלת בסובלנות, קבלה ושיתוף. למן היווסדה פועלת התזמורת ליצירת שפה מוסיקלית של קבלה ואהבה, תוך חיבור וגישור בין בני אדם דתות ותרבויות, מתוך מקום של ענווה, תוך כבוד עצום למלחינים ולמבצעים.

פירקת אל נור והפייטנים לוק בוזגלו ואלמליח (יח"צ)

התזמורת בחרה לשתף את התגובה הבלתי ראויה שפורסמה מחשבון הפייסבוק של יחיאל נהרי מתוך זעזוע עמוק מתוכנה, לאחר שלראשונה, אחר תקופה ארוכה, חצה השיח המזלזל מצד יחיאל נהרי את גבולות המחשכים, ויצא לאור בפלטפורמה פומבית.

הטענה כי חשבון הפייסבוק ממנו נכתבה התגובה תמוהה, שכן אילו באמת נפרץ החשבון, ראוי היה שיפרסם מר יחיאל נהרי הבהרה בעניין מיד לאחר פרסום התגובה מהחשבון ה״פרוץ״ כביכול, שהרי ודאי הוא קיבל הודעות רבות בנושא, בדיוק כפי שקיבלה התזמורת. העובדה שלא עשה כן, מעלה סימני שאלה רבים באשר לטענה כי החשבון נפרץ. כל זאת ועוד, אין זאת הפעם הראשונה בה בוחר יחיאל נהרי להשתמש כלפי התזמורת ועובדיה בשפה שיפה השתיקה לה בפלטפורמה זו, בקולו שלו. לא מעשה פרצה, ולא סיפורי אלף לילה ולילה.

צר לנו כי יחיאל נהרי לא מצא לנכון לפרסם התנצלות על הדברים הקשים שכתב ולקחת אחריות כמצופה מאדם במעמדו. אנו מזמינים את כולם באהבה רבה להגיע לאחת ההופעות שלנו וליהנות ממוזיקה מעולה, מקרבת ומכבדת".

יחיאל נהרי מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "עולם הצלילים והאומנות שזכיתי לחיות בתוכו, מייצר אינסוף רגעים נעימים וחלקם פחות. כמו למשל הרגע הזה שהתעוררתי ואני רואה על המסך ים התראות ותגובות נאצה עליי ועל אודותיי ומידותיי ומעשיי.
ניסיתי לברר מה מי מו, ואני רואה שישנו סרטון של איזושהי תזמורת שאדם בשם יחיאל נהרי הגיב עליה תגובת נאצה וקללות כאלו ואחרות, בעוד שהפרופיל הזה היה שייך לי בעבר והוא ניפרץ ואין לי מושג מי הם המשתמשים ומה כוונותיהם, מה שבטוח שאין לי מידע לגבי התגובה הזו ומי כתב אותה.
מפה לשם אותה תזמורת קפצה על ההזדמנות והעלתה מיד פוסט שכל מטרתו היא להתסיס אנשים כנגדי ולעורר את שיח המחלוקת, לא ארצה לרדת לרמות כאלו או לדון בכלל ולענות, רק להבהיר באתי כי בין התגובה שפורסמה משמי לביני הקשר לא ידוע והפרופיל האמיתי שלי הוא הנוכחי זה שאני כותב בו כעת.
רק גילוי נאות קטן; בעבר כשאף אחד עוד לא הכיר את התזמורת נעתרתי לבקשת המנצח והופעתי בהתנדבות למען הצלחתה במופע מיוחד שנערך בזאפה לפני כ-6 שנים. וכך דרכי תמיד להשתדל ולפרגן לדור הצעיר לחזק אותו ולדחוף כמה שאני יכול. אמשיך בעז"ה לשמח את כולם בשמחות ובאירועים, לחזק את הטוב והאיכותי שבעולם החזנות ושירת הקודש, להיטיב ללבבות בני אדם ולהיות משרת-תיבה נאמן לכל עם ישראל.
אתם אהוביי ידידיי ומוקיריי, אל יפנה לבבכם אחרי הסגנונות האלו המוכרים מעולם הרכילות ומאבקי המרפקים, הבה ונתמקד בשירת הקודש ובאהבתנו הבלתי מנוצחתלקדש את שם ה' בעולם באמצעות שירת הקודש והתיבה".
אריאל כהן לא הגיב לפניות 'כיכר השבת' בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר