בן גביר התקוטט. צפו

קללות וגידופים בדיון סוער בכנסת: "מחבל, פאשיסט"

דיון מעורר מחלוקת בכנסת שארגנו רז ממרצ וסלימן מהמשותפת על "ישראל - בין כיבוש לאפרטהייד" התפתח בתחילתו למהומה קולנית • בן גביר לא אפשר לח"כים לדבר - ואלו לא נותרו חייבים (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/FLASH90. וידאו: ערוץ הכנסת)

כנס שהתקיים היום (שלישי) בכנסת תחת הכותרת "ישראל - בין כיבוש לאפרטהייד", התפתח בתחילתו למהומה קולנית, קללות, גידופים וצעקות רמות, שהוטחו בין המשתתפים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית), הגיע לדיון ובמשך דקות ארוכות צעק על המשתתפים ש"הם תומכי טרור". את עופר כסיף כינה בן גביר - "מחבל" וקרא לעברו "לך תזדהה עם אויבינו". כסיף לא נותר חייב, והטיח בבן גביר: "תסתום את הפה, פשיסט גזען". סלימן הצטרפה לכסיף וצעקה לבן גביר: "תסתום את הג'ורה הזו".

הצגה במליאה (צילום: ערוץ הכנסת)

בהמשך ביקשה סלימן להוציא את בן גביר מהדיון. לאחר שמשמר הכנסת סרב - איימה לקום ולהוציא אותו בעצמה.

הטלות הרפש ההדדיות נמשכו דקות ארוכות. במהלך הדיון אמר בן גביר למוסי רז: "מתפלא שאתה מהעדה שלי - בושה לעדה אתה". שניהם ממוצא כורדי.

באחד השלבים בדיון, אוסאמה סעדי צעק על בן גביר: "אתה הפנים המכוערות של מדינת ישראל".

בן גביר בדיון (Yonatan Sindel/FLASH90)

הדיון מעורר המחלוקת, בנושא השליטה הישראלית ביהודה ושומרון, אורגן ביוזמה משותפת של חברי הכנסת מוסי רז מהקואליציה (מרצ) ואעידה תומא סלימן מהאופוזיציה (הרשימה המשותפת), וזכה לביקורת גם לחכ"ים מהקואליציה.

לפי דברים המארגנים, הכנס נועד לבחון את מציאות "השליטה הישראלית בשטחים הפלסטינים 54 שנים אחרי הכיבוש. אם המציאות שהתבססה היא של כיבוש או של אפרטהייד".

אתמול, פנה ח"כ עמיחי שיקלי מימינה ליועצת המשפטית של הכנסת בדרישה למנוע השתתפות של גורמים התומכים בתנועת החרם על ישראל ה-BDS בדיון.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר