נחשפו לחולה קורונה

התפרצות מחודשת? 30 ילדים בהרצליה - לבידוד

מספרי המאומתים בקורונה מזנקים בימים האחרונים. בהרצליה נכנסו 30 ילדי גן לבידוד, אחרי שנחשפו לחולה קורונה. המלצת פרופ' מבורך: "לסגור את נתב"ג לכמה ימים" (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

שוב לקראת התפרצות קורונה משמעותית במוסדות החינוך, בקרב תלמידים צעירים בלתי מחוסנים? לפי דיווח של 'כאן חדשות' אמש (שלישי), נכנסו 30 ילדי גן "אירוס" בהרצליה לבידוד, בעקבות חשיפה לחולה קורונה מאומת.

לפי נתוני משרד הבריאות, נכון להבוקר (רביעי), במערכת החינוך ישנם 183 תלמידים ו-20 אנשי צוות מאומתים לנגיף. בבידוד נמצאים 5,042 תלמידים ו- 12 אנשי צוות.

בשבוע האחרון נרשם זינוק חד במספר המאומתים לנגיף. בעוד לפני כעשרה ימים עמד ממוצע מספר הנדבקים היומי על 12, אמש הוא עמד על למעלה מ-40. מקורם של רוב ככל המאומתים בחולי קורונה שהגיעו מחו"ל.

בראיון לגל"צ, אמש, אמר פרופ' רן בליצר: "מבחינת הפרת בידודו ביצוע בדיקות, הפתרון היחידי שיכול לתת מענה - הגברת האכיפה והידוק הנהלים, לא רק קריאה לציבור".

אמש, בראיון לרשת ב', קרא פרופ' דרור מבורך מביה"ח הדסה עין כרם בירושלים לסגור הרמטית את נתב"ג לכמה ימים, עד להבטחת קטיעת שרשראות ההדבקה.

"ההפתעה היחידה בהתפשטות הזן ההודי, היא שרק עכשיו זה התחיל להתפשט", הוסיף מבורך. "הידבקות מחוסנים לא אמורה להדאיג כי הם לא יהיו חולים קשים".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש הממשלה בנט עדכן בנאום מנתב"ג את הציבור, בתום סיור שערך במתחם על רקע המחדלים שהתגלו במקום ואפשרו את ההתפרצות המחודשת של הקורונה בישראל, כי הזן ההודי - אליו מתייחסים כהתפרצות חדשה - מדביק גם מחוסנים.

בדבריו, קרא בנט לציבור לוותר על חופש בחו"ל והורה: בנתב"ג - כולם ייבדקו, ובנוסף, חובה לעטות מסכות בנמל התעופה. הוא הוסיף וקרא לבני הנוער - ללכת ולהתחסן וקרא לציבור לחזור לעטות מסכות במקומות סגורים.

הוא ציין, כי ישנן מדינות בעולם בהן יש עליה משמעותית באשפוזי ילדים, לכן, "קיבלנו החלטה להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו לקטוע אותה".

בנט אמש בנתב"ג (איתי בית-און, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

בין ההחלטות שהתקבלו - הקמת קבינט הקורונה באופן מיידי כדי שיכין 'מפת דרכים'. בנוס, הורה כי מרגע זה בנמל התעופה בן גוריון, כל מי שנכנס לנמל התעופה, מרגע הכניסה ועד העזיבה - נמצא עם מסיכה, בלי חריגים. בנוסף, מאה אחוז מהאנשים שנכנסים לישראל יבדקו בדיקת קורונה. באשר לתורים לבדיקות בנתב"ג, הוא ציין כי לפני יומיים ניתנה ההוראה להגדיל את עמדות הבדיקות וזה בוצע, כך שכיום יש 70 עמדות בדיקה.

"בשלב הזה אני רוצה לבקש, מי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא יצא", ביקש ראש הממשלה והזכיר כי אירוע ההדבקה בבנימינה החל בחופשה משפחתית בקפריסין. הוא הוסיף והמליץ שמי שעדיין לא הזמין חופשה בחו"ל - שלא יעשה זאת וקרא לצאת לטייל בארץ שלנו.

"אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי", קרא ראש הממשלה וסיפר כי יחסן את ילדיו. הוא המליץ לכולם לעטות מסכות במקומות סגורים ואמר כי את שרי הממשלה להחיל הוראה זו באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר