עיתוי רגיש

הניסיון האיראני לשגר לוויין לחלל נכשל; נערכת לשיגור נוסף

ניסיון להסיח דעת מהגרעין? תמונות שפורסמו ב-CNN, בהן פעילות רוחשת באתר שיגור סמוך לטהרן, חושפת התארגנות איראנית לשיגור לוויין לחלל, לאחר שנכשלו לאחרונה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, שיגור חללית (צילום: shutterstock)

איראן נכשלה פעם נוספת בניסיונה לשגר לוויית לחלל, אך נערכת לקראת שיגור נוסף בימים או בשבועות הקרובים. כך נחשף הבוקר (רביעי) ב-CNN מפי גורמים בטחונים בארה"ב.

תמונות לוויין שפורסמו ב-CNN, מלפני שלושה ימים, ובהן ניתן להבחין בפעילות נרחבת בסמוך לאתר השיגור "אימאם חומייני", השוכן כ-320 קילומטר מזרחית לבירה טהרן, מעלות כי איראן מתכוונת בזמן הקרוב לנסות לשגר שוב לוויין לחלל.

דובר הפנטגון אוריאן אולנד מסר, כי "פיקוד החלל של ארה"ב מודע לניסיון השיגור הכושל של איראן שאירע ב-12 ביוני". יחד עם זאת לא ברור מה גרם לניסיון השיגור להיכשל. יש לציין, כי בניסיונות דומים קודמים של איראן, הלוויינים התפוצצו כבר במתקן השיגור או נכשלו בשלב מאוחר יותר בשיגורם.

עיתוי פרסום התמונות וחשיפת הניסיון האיראני הינו בתקופה רגישה, ברקע המשא ומתן שמנהלות שתי המדינות על חזרה אפשרית להסכם הגרעין, ובתקופת שלהי כהונתו של הנשיא חסן רוחאני.

כזכור, לפני כשנה וחצי נכשלה איראן בפעם השלישית לשגר לוויין לירח מאותו מתחם שיגור.

זאת לאחר שני ניסיונות קודמים, הניסיון הראשון, היה בינואר שנה שעברה, אז ניסו לשגר לחלל לווין בשם 'פייאם' וכחצי שנה לאחר מכן נעשו ניסיונות ששוב כשלו, אך לא אושרו על ידי האיראנים, ונחשפו ע"י האמריקנים.

פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה (דובר צה"ל)
ככלל, האמריקנים מתנגדים נחרצות לשיגורי הלווין האיראנים, בעיקר בשל כך שהם חושדים שהכל הסוואה בכדי לייצר כורים גרעיניים ללא הפרעה. מה גם, שמערכת שיגור הלווינים תוכל לשמש את האיראנים בכדי לשגר טילים בליסטיים - לכשיחפצו. טראמפ כינה לפני כשנה וחצי את שיגורי הלווינים כ'פרובקציה' איראנית, מכיוון שכל השיגור נועד להסתיר את האמת שמאחורי ההתקדמות בתוכנית הטילים האיראנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר