אותר החייל

זוהה פריט צבאי מלפני 47 שנים בחוף הים

לפני 47 שנים איבד חייל את הדיסקית הצבאית במהלך אימון על החוף הים. השבוע איתר מגלה מתכות את הדיסקית ומצא את החייל שהיום כבר סבא. החייל המרוגש בריאיון (היסטוריה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גן ארז וגלאי המתכות בחוף הים (צילום: גן ארז גלאי מתכות)

לפני מספר ימים מתנדב בארגונו של גן ארז, מי שזכה לכינוי 'הגורו של גילוי המתכות בישראל', מצא במהלך שוטטות עם גלאי מתכות בחוף הים דיסקית צבאית ישנה. גן, החליט שימצא את הבעלים שלה.

גן עצמו לא ידע ממתי הדיסקית אך החל בחיפושים. הוא כתב בקבוצה בפייסבוק כי איתר דיסקית וכי "לפי השחיקה של הספרות והשם ייתכן שזה אבד כבר לפני כמה וכמה שנים". ואכן, הדיסקית שכבה שם במשך 47 שנה, מאז שנת 1974.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר ארז כי "אחד המתנדבים שלי חיפש באופן עצמאי בחוף בוסתן הגליל ליד נהריה והוא פשוט גילה עם הגלאי דיסקית של חייל". ארז סיפר כי חיפש בכל מקום אפשרי. "פניתי לצבא פניתי לחבר חוקר פרטי, פניתי לקבוצת חובבי היסטוריה.. בסופו של דבר ראתה את המודעה שלי הכלה שלו, היא אומרת כן זה חמי הוא איבד את זה לפני 47 שנה".

הדיסקית שאותרה, 47 שנים אחרי שאבדה

דרך הכלה, הצליח ארז לקשר למפגש מרגש את המתנדב לחייל, שהיום כבר סב לנכדים. "הוא היה חייל בן 18 התאמנו בגולני אימוני טירונות והנה 47 שנה אחרי אנחנו מחזירים את זה כשהוא היום כבר סבא" סיפר בהתגרשות. "זהו זה היה רגע מאוד מרגש. הבחור שמצא את זה נסע לפגוש אותו... וזאת הייתה שמחה גדולה.

צבי אלטמן, מי שאיבד את הדיסקית אמר בשיחה עם 'כיכר' כי "עשינו שם מטווחים עשינו שם מטרות והיינו שם די הרבה על החוף ובאמת כנראה שבאיזה שהוא שלב כנראה לא שמתי לב מתי נפלה הדיסקית שם והבחור הזה הוא מצא את זה". סיפר. "כבר דיברנו ונפגשנו והוא מסר לי את זה" אמר צבי המרוגש.

"הוא לא האמין שזה הגיע אחרי כל כך הרבה שנים וזה באמת דבר מדהים לבוא ולהחזיר את זה לאדם הנכון", אמר ארז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר