באולפן 'כיכר השבת'

עמיחי שיקלי: בנט לא יכול לפעול באיראן ללא אישור מלפיד

ח"כ עמיחי שיקלי, חבר סיעתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שסירב לתמוך ולהצטרף לממשלה, התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר מדוע הממשלה החדשה היא 'שעטנז' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ, מפיק איציק אוחנה)

ח"כ עמיחי שיקלי, חבר סיעתו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שסירב לתמוך ולהצטרף לממשלה, התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר מדוע הממשלה החדשה היא 'שעטנז' . הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "בישיבת הממשלה הראשונה, בא שר החוץ ומכריז על ראש הממשלה שהוא ראש הממשלה, אם צריך שיאיר לפיד יאמר את זה...".

כי הוא קיבל את המנדט

"אם צריך שיאיר לפיד יאמר את זה או יבהיר את זה אז משהו בתמונה משונה לכל הפחות. אני מעדיף להסתכל על זה כעל מנכלות משותפת. זאת בעצם מנכלות משותפת. בעצם לבנט כראש ממשלה אין את המנדט לפעול עכשיו נגיד באיראן בלי אישור של יאיר לפיד, לא בעזה. אין לו עצמאות בקבלת ההחלטות.

"זה תלוי באופן אבסולוטי בלפיד. יש גם תלות הדדית של לפיד בבנט אבל אף אחד מהם אין לו את הכח הבלעדי והכח היותר חזק הוא של לפיד. כי גם אם נניח יוצאים לבחירות יש לו הרבה פחות מה להפסיד".

לדבריו: "אחרי שהוא בכל זאת ייצר פה מהלך שהוביל להפלת נתניהו משימה שהוא הגדיר כמשימת הליבה, הוא הגדיר את זה כנושא הליבה של הבחירות בהצלחה כבר בשלושת מערכות הבחירות האחרונות.

"ועל שכן אז יש פה שנקרא מנכלות משותפת עם יתרון מובנה ליאיר לפיד, ולכן כן אפשר לומר שהתואר ראשות ממשלה ישנו, באופן פורמלי, אבל באופן מעשי זה לא ממש זה לא ממש באמת המצב.

"ומה שאותי בעיקר מטריד זה למול ארה"ב שאני רואה שלפיד הוא מאוד דומיננטי ואני רואה שהוא מוביל קו שהוא מנוגד לחלוטין לקו הלאומי, מנוגד לחלוטין לקו הניצי, הוא הפוך מהשקפותיו של בנט, ממה שאני זוכר מהשקפותיו של בנט ואני חושב שזאת בעיה מאוד מאוד חמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר