אסון בבית שמש

נער חרדי נמצא ללא רוח חיים לאחר שנאבד במהלך הטיול

נער חרדי כבן 14 מהעיר בית שמש נמצא ללא רוח חיים לאחר שככל הנראה טבע במקווה מים שהיה במקום בו טייל יחד עם חבריו לבית הספר. המורה והמנהל נעצרו והועברו לחקירת המשטרה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. תמונה ראשית: דוברות המשטרה)

בתום שעות ארוכות של חיפושים, אותרה הלילה (שישי), גופתו של נחמיה אהרוני, הנער בן ה-14, שנעדר סמוך לבית שמש במהלך טיול בית הספר שלו סמוך לעיר בפארק האקליפטוס. בחיפושים השתתפו כוחות משטרה ומסוק היחידה האווירית, משמר הגבול, יל"מ כב"ה, מתנדבי יחידת חילוץ עציון - יהודה ומתנדבים רבים נוספים בסיוע ציוד הנדסי וייעודי. רק לקראת חצות אותרה גופתו של הנער שנעדר משעות אחר הצהריים סמוך לעיר בית שמש במקווה מים שנוצר במקום.

נחמיה אהרוני ז"ל (באדיבות המשפחה)

במסגרת חקירת המקרה הטרגי, עצרה המשטרה הלילה את המנהל והמורה במוסד החינוכי והם הועברו לחקירה שלאחריה נכלאו. בתום חקירתם הוחלט לשחררם בתנאים מגבילים של מעצר בית למשך 5 ימים.

על פי דיווחים של חבריו, נחמיה חזר כבר לאוטובוס עם חבריו אך נזכר ששכח משהו וחזר אל המקום כדי לקחת אותו ולא שב.

אליקים שישא, מתנדב 'צוות הצלה' שהיה במקום סיפר: "במשך שעות ארוכות פעלנו יחד עם גורמי החירום לאתר אותו, מסוק משטרתי שריחף באוויר ניסה אף הוא לסייע באיתורו, אך ככל שנקף הזמן ומשהבנו שהוא ככל הנראה נמצא בערוץ הנחל, התמקדו החיפושים באזור - מה שהוביל לצערינו הרב למציאתו כשהוא ללא רוח חיים. צוות אט"ן של מד"א הוזעק למקום לקבוע את מותו".

פראמדיק מד"א ניסים סלם סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו במאגר מים שממנו נמשה הנער, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

רשף יוסי אסרף, מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים בית שמש אשר פיקד על כוחות כב"ה באירוע סיפר: "בשעות הערב נתקבלה בקשה ממשטרת ישראל להצטרף לחיפושים אחר נער שנעדר משעות אחה"צ. במקום נמצאים מספר בורות מים מלאכותיים שהיה צורך לסרוק אותם. מיקמנו שם את החיפושים בסיוע כלים הנדסיים שפעלו בסמוך וכן בהשתתפות יחידת להבה. בשלב מסוים , לאחר מאמצים רבים, אותרה גופת הנער בקרקעית אחד הבורות".

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך שהגיעה לזירה אמרה: "ערב קשה, טרגדיה נוראה. אני שולחת חיזוק גדול למשפחה. אנחנו אחרי שעות רבות של מאמצי חיפוש אדירים. קיווינו לנשום לרווחה בסיום הערב הזה, אך למרבה הצער אירע האסון הקשה. היה זה מחזה מרגש לראות גברים ונשים, מאות תושבים שגילו ערבות הדדית וסייעו במאמצי החיפוש.

תודה גדולה לכוחות הביטחון, שוטרי משטרת ישראל, כב"ה, מד"א וארגוני ההצלה והחסד כמו גם למועצה האזורית מטה יהודה ששיגרה מתנדבים לסיוע. בית שמש הוכיחה הערב בשעתה הקשה אחווה הדדית, סולידריות ואכפתיות.

שוחחתי מקודם גם עם ח"כ משה אבוטבול וחבר מועצת העיר הרב יגאל חדד שמלווים יחד איתנו את המשפחה. עיריית בית שמש תסייע למשפחה ולקהילה בכל הנדרש ובכלל זה מנהלי החינוך והרווחה ילוו את הדרוש ליווי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר