לאחר ה"מיצג" המזעזע

היוצר מתנצל: "מבקש סליחה; לא התכוונתי לפגוע"

התערוכה שביזתה את קודשי ישראל הוסרה, וכעת האמן שאחראי עליה מתנצל: "לא הייתה לי כוונה לערוך פרובוקציות" • ח"כ מקלב: "שמח שאנחנו מתכנסים להבנה" (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

בשבוע שעבר, התעוררה סערה כאשר נודע כי במשכן לאומניות בעין חרוד הוצג "מיצג אומנותי" המבזה את קודשי ישראל, ומדמה את שריפת שם השם המפורש רחמנא ליצלן.

הסיפור התפרסם כאשר במיצג, עליו אחראי האמן היהודי גרגורי אבו, ישראלי-צרפתי, צפו גם בנות דתיות מהיישוב הדתי גדעונה. האירוע נודע לאב לשתיים מהבנות, שהעביר מכתב מחאה להנהלת המשכן.

משם החלה סערה ברשתות החברתיות, וביום חמישי, לאחר גינויים רבים ובתום התערבות ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, שקיים שיחות רציפות עם הנהלת המוזיאון, המיצג המביש הוסר.

בשיחה רחבה שנערכה לאחר הסרת המיצג, בין מקלב להנהלת המשכן ובהשתתפות היוצר, התנצל האמן על המיצג שפגע ברגשות דתיים רבים. הוא הבהיר כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע חלילה בשם הקדוש וכי הדבר נעשה מחוסר ידע. "לא הייתה לי שום כוונה לערוך פרובוקציות. רציתי לבטא את משמעות השם הקדוש באמצעות האש, אני מבקש סליחה אם משהו נפגע, אני לא רוצה לפגוע באף אדם".

אבו התייחס אף למתקפות מצד אנשי ארגון להב"ה ואמר: "הגשנו תלונה במשטרה כנגד האיומים נגדי, לצערי יש שימוש פוליטי בעבודה שלי".

ח"כ מקלב אמר בדיון: "ישנו פער גדול בין הכוונה של האמן למה שמתפרש מהמייצג בסופו של דבר. בני עם אחד אנחנו. השם המפורש הוא הדבר הקדוש ביותר. אני שמח שאנחנו מצליחים להתכנס להבנה - יש לך משמעות כפולה כאשר הדברים הללו נעשים בהבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר