האסון במיאמי

בת משפחה של נעדר: "מתחילים להיות עצובים"

החיפושים אחר ניצולים בשכונת סרפסייד שבמיאמי נמשכים, ומניין ההרוגים עלה לחמישה, כשאחד מהם טרם זוהה. בת משפחה של נעדר: "מתחילים להיות עצובים, משתדלים להיות חזקים" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זירת האסון ממעוף הציפור (צילום: Shutterstock)

מאמצי החיפוש והחילוץ אחר ניצולים באסון במיאמי לא פוסקים למרות הסיכויים הנמוכים לאור זירת האירוע והלהבות שפרצו בתוך ההריסות. במהלך הלילה אותרה גופה נוספת שטרם זוהתה, ובכך מניין המתים עלה לחמישה. עד כה ידוע על 34 יהודים בין הנעדרים.

בני משפחה מודאגים רבים הגיעו לזירת האסון תוך ניסיון לקבל את המידע אחר יקיריהם. אחת מהן סיפרה לכתבת רשת CNN כי היא "אסירת תודה על המאמצים הבלתי נלאים של כוחות ההצלה". עם זאת, שיתפה את הכתבת כי היא ומשפחתה מתחילים "להיות עצובים, אנחנו מנסים להישאר חזקים". עוד אמרה כי "קווינו כבר בשלב הזה לקבל כבר עוד קצת עדכונים מצוותי החילוץ".

אתמול בערב (מוצ"ש), יצאה משלחת חילוץ מיוחדת של פיקוד העורף יצאה לפלורידה להשתתף במאמצי החיפוש, תחת השם "יד אחים", כשהיא כוללה עשרה מומחים מתחומי ההנדסה והטיפול באוכלוסייה.

קונסול ישראל במיאמי מאור אלבז-סטרינסקי אמר בריאיון ברשת ב' את תפקידה של המשלחת "לא צריך פה אנשים שמזיזים אבנים. יש מאות שעושים את זה. אנחנו יכולים לתרום בייעוץ על היבטים הנדסיים של קריסת מבנים. זו הבקשה שקיבלנו ובזה נסייע".

ה"ניו יורק טיימס" חשף אמש דו"ח הנדסי משנת 2018 ובו רשימה של ליקויים שהתגלו ביסודות המבנה. את הדו"ח כתב פרנק מורביטו, לאחר שמצא "נזק מבני גדול", כלשונו, בלון הבטון מתחת לבריכה וכן התפוררות וסדקים של העמודים. בעקבות הדו"ח, תוכננה תוכנית שיפוץ אך הקריסה התרחשה עוד בטרם החלו העבודות.

יצוין, כי קריסת הבניין התרחשה באופן שנקרא "התמוטטות פנקייק", שפירושה, התמוטטות של קומה על קומה על קומה וכן הלאה, כך שהסיכוי שנוצרו כיסי אוויר ללכודים, נמוכה.

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין: "הבעתי בפניו תנחומים בשמי ובשם הציבור הישראלי, ואמרתי לו כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקאיות ככל שיידרש", אמר בנט. "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצידה בעת הקשה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר