על אף ההתפרצות

קבינט הקורונה הכריע: לא תוטלנה הגבלות חדשות

חברי ועדת השרים למלחמה בנגיף החליטו על מספר צעדים ליוצאים ולבאים מחו"ל, אך אין הגבלות נוספות בתוך ישראל: "הגנה מירבית על האזרחים מול פגיעה מינימלית בשגרה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתב"ג. המקום המסוכן להבאת הנגיפים (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) את ועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה, בפעם הראשונה מאז הושבעה ממשלת בנט-לפיד. בדיון לא השתתף ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, בשל ביקורו ברומא ומפגשיו עם שרי החוץ של ארצות הברית, בחריין ואיטליה.

על אף העלייה במספר החולים המאומתים, ועל אף החשש מהתפשטות זן הדלתא שמדביק גם מחוסנים לקורונה, החליטו השרים שלא להטיל הגבלות חדשות על הציבור, מלבד זו שנכנסה לתוקפה כבר ביום שישי בצהריים והוא חובת עטיית מסכות בחללים סגורים.

בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב כי היעד בשלב זה הוא "הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימלית בחיי השגרה". בנוסף סוכם כי ממונה הקורונה, הפרופ' נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, האלוף במילואים רוני נומה שמונה היום בבוקר, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מח"ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

קבינט הקורונה - התכנס הערב (עומר מירון/ לע"מ)

במבט לחודשיים קדימה הוטל על משרד החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי לגבש תוכניות לפתיחת שנת הלימודים אל מול תרחישי תחלואה שונים.

בדיון השתתפו שר הביטחון, שר המשפטים, שר הבריאות, שרת התחבורה, שרת הפנים, השר לביטחון פנים, שרת הכלכלה, שרת החינוך, שר הבינוי והשיכון, השר לשירותי דת, שר במשרד האוצר, ראש המל"ל, מזכיר הממשלה, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, ממונה המעברים הבינלאומיים, ראש שירותי בריאות הציבור, היועץ המשפטי לממשלה, ונציגי משטרת ישראל, בכירי משרד הביטחון ובכירי המשרד לביטחון הפנים.

רה"מ נפתלי בנט. מנסה למנוע התפרצות ללא הגבלות (צילום: פלאש 90)

שלושה דברים עליהם החליטו השרים קשורים לכניסת וליציאת אזרחים מחו"ל ולחו"ל: החלטה ראשונה, שתיכנס לתוקף ביום שלישי, היא שכל נוסע ישראלי מעל גיל 16 יחויב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל, ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות אשר היציאה אליהן הוגדרה כאסורה ע"פ תקנות היציאה מישראל (או הצהרה שנסיעתו מותרת לפי החריגים בתקנות). חברות התעופה יחויבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה לעלות למטוס, ומפעיל השדה יציב עמדות לסיוע במילוי טופסי ההצהרה.

החלטה שתיכנס לתוקף כבר מחר היא הפיכת יציאה למדינה אסורה בניגוד לתקנות לעבירה פלילית ומנהלית, שתגרור קנס בגובה 5,000 שקלים על נוסע שחזר ממדינה כזו. בעניין זה, נקבעה אכיפה הדוקה שתתבצע על ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה וכן על ידי שוטרים.

החלטה משמעותית שתיכנס לתוקף ביום רביעי היא כי אדם האחראי על ילד מתחת לגיל 12, לרוב זה אביו או אמו, שימנע ממנו להיבדק לקורונה יקנס בסך 3,500 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר