לראשונה מהמבצע

ישראל מחדשת את העברת הסולר לעזה

במעבר כרם שלום יועברו החל ממחר שוב דלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה • המימון יגיע כחלק מהמענק הקטארי, 10 מיליון דולר מתוך 30, וטרם ברור מה יהיה עם יתר הכסף (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מעבר כרם שלום (צילום: פלאש 90)

לראשונה מאז מבצע "שומר החומות", ישראל תאפשר ממחר (שני) הכנסת סולר לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. המימון לדלקים יגיע מחלק מהמענק הקטארי, שעתיד כניסת חלקו השני לרצועה במזומן לא ברור. התשלום על העברת הסולר ישולם באמצעות שליש מהמענק הקטארי החודשי לרצועת עזה - 10 מיליון דולר מתוך 30.

נכון להערב לא ידוע על סיכום שאליו הגיעו ישראל וחמאס בנוגע להעברת 20 מיליון הדולר הנוספים דרך מעבר ארז. הכספים מיועדים לתשלום מענק של מאה דולר בחודש לכמאה אלף משפחות ברצועת עזה, שאותן בוחר חמאס ומגדיר אותן כ"משפחות נזקקות". שאר הכסף מיועד לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה. בישראל אמרו כי מנגנון העברת הדלקים לתחנת הכוח בעזה מתואם דרך האו"ם.

בנוסף, בלבנון דווח כי מצרים השלימה הסכם ראשוני בין ישראל לחמאס על החזרה הדרגתית של המצב ברצועת עזה למה שהיה לפני תחילת המבצע הצבאי ביום ירושלים. אל מה שישראל כבר אישרה, תצטרפנה הקלות נוספות. עוד דווח כי ישראל וחמאס ימשיכו בשיחות בעניין עסקת חילופי שבויים ושיקום רצועת עזה.

גם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס לסוגיית ההקלות לתושבי הרצועה, ואמר בפגישתו הערב עם שר החוץ יאיר לפיד ברומא כי "יש צורך דחוף בסיוע הומניטרי ושיקום של המצב בעזה. אנחנו צריכים עתיד עם תקווה, הן לפלסטינים והן לישראלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר