אסון קריסת הבניין

המשלחת הישראלית פועלת במיאמי; 'זוועה בלתי נתפשת'

אל זירת אסון קריסת הבניין במיאמי הגיעה משלחת פיקוד העורף שהצטרפה למאמצים למצוא ניצולים חיים בין ההריסות; אחד מחברי המשלחת פסימי: "לא רואה איך אנחנו מוצאים כאן מישהו חי" (בעולם)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר. תמונות: דובר צה"ל)

המשלחת הישראלית של פיקוד העורף נחתה אתמול (ראשון) במיאמי יחד עם שר התפוצות נחמן שי, ויצאה מיד לאתר קריסת בניין "שאמפליין" בעיירה סרפסייד שסמוכה לעיר. על פי הדיווחים, הישראלים סירבו לנוח במלון לאחר הנחיתה וביקשו באופן מיידי להגיע לזירת האסון שם התקבלו במחיאות כפיים ובתשואות.

למרות הסיכויים ההולכים וקטנים למצוא ניצולים בהריסות, והעובדה שבימים האחרונים לא נמצא שום ניצול בהריסות הבניין בן ה-12 קומות, הגעתה של המשלחת הישראלית מעודדת את רוחה של הקהילה היהודית בפלורידה.

(צילום: דובר צה"ל)

את פני המשלחת קיבלו ראש העירייה, ראש המחוז ומושל פלורידה רון דה-סנטיס שאמר כי "קיבלנו צוות קטן מישראל. הרבה משפחות שיקיריהן נעדרים רצו בכך".

ציפי שמילוביץ ציטטה ב'ידיועת אחרונות' את אחד מחברי המשלחת שאמר כי "זו זוועה בלתי נתפשת". לדבריו, "אני אדם אופטימי מטבעי, אבל אני לא רואה איך אנחנו מוצאים כאן מישהו חי. בכל מקרה, הגענו לכאן לעשות את כל מה שאפשר ונעשה זאת".

הכוחות במאמצים (דובר צה"ל)

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך, שהתראיין לתקשורת המקומית וסיפר כי לפני עשור חילץ בהאיטי אדם חי מתוך הריסות דומות והצהיר כי יש תמיד תקווה. המשלחת כוללת גם את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, וכעשרה אנשי מילואים מפיקוד העורף, שהינם טובי המומחים בתחומי ההנדסה והאוכלוסייה.

נכון להלילה עומד מספר ההרוגים הרשמי באסון על תשעה, אך מספר הנעדרים עומד על 150 מתוכם 34 חברי הקהילה היהודית - ובשל הזמן הרב שעבר מאז הקריסה, שהתרחשה בלילה שבין רביעי לחמישי, הסיכויים למצוא עדיין ניצולים מבין ההריסות אפסיים, גם לנוכח העובדה שלהבות פרצו בתוך ההריסות הרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר