תביעה משפטית

חרדי חיכה לאוטובוס וחטף זרנוק ממכת"זית

תביעה נגד משטרת ישראל: בחור חרדי חיכה בתחנת אוטובוס, כשלפתע ללא כל סיבה, מכת"זית משטרתית השפריצה לעברו זרנוק בואש. נזק רב נגרם לבגדיו ורכושו (חדשות משטרה)

(צילום: על פי סעיף 27א)

כתב תביעה על סך 30,000 ש"ח הוגש לאחרונה על יד ארגון חוננו נגד משטרת ישראל, בעקבות שימוש לא מוצדק במכת"זית לעבר אדם שישב בתחנת אוטובוס ולא עשה דבר.

לטענת התובע, צ', לפני כחודש הוא ישב בשעת לילה מאוחרת בתחנת אוטובוס בכיכר זקס שבירושלים וחיכה לקו 55 שיקח אותו אל ביתו. יצוין, כי באותו הערב התקיימו התקהלויות מחאה בעקבות ההרעה במצב הביטחוני בשכונת שמעון הצדיק, אך בשעה זאת הן כבר פוזרו.

לדברי צ', בעודם מחכים לאוטובוס הגיעה מכת"זית משטרתית וכאשר חלפה על יד התחנה נורה סילון מים לעבר ארבעת האנשים שהיו בתחנה וצ' בניהם, למרות שרק ישבו בה ולא עשו דבר. האירוע כולו תועד במצלמת טלפון על ידי אחד העוברים והשבים ובו רואים את צ' חוטף את זרנוק המים של המכת"זית באופן ישיר, דבר שגרם לו לפגיעות רבות ברכוש שנשא איתו.

בכתב התביעה פורטו הנזקים לרכושו של צ' שניזוקו בעקבות הזרנוק. בין היתר, טלפונו הנייד נרטב ונהרס כליל. כתוצאה מכך אבדה לתובע אינפורמציה חשובה, לרבות זיכרונות של כל מספרי הטלפון, סרטונים ותמונות. צ' סיפר כי פנה לשלוש חנויות פלאפונים שלא הצליחו לתקן את הטלפון, והוא נאלץ לרכוש חדש.

כמו כן, התובע נשא עמו כבודה שכללה מספר מתנות שהוא קנה, וכן מזוודה ובתוכה בגדים. לדבריו, המזוודה ניזוקה כליל והבגדים שהתובע לבש הוסרחו ונהרסו. בנוסף ניזקו גם חומש וספרי קודש, ועטיפת מתנה שרכש התובע ניזוקה.

עוד טען צ', כי הריח של הבואש מצחין מאוד ואימו נאלצה לכבס שעות לתוך הלילה את הבגדים. כמו כן, זבובים נמשכים לסירחון של הבואש, והריפוד ברכב שאיתו הגיע אביו לאסוף אותו מהמקום, הסריח ימים רבים לאחר מכן.

לפי התביעה, נסיבות ההשפרצה של הבואש מעלות עוולות של תקיפה ורשלנות, ועוולה של היפר חובה לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. כעת, יש למשטרה 45 ימים להשיב על הפנייה, אחרת פסק הדין יינתן שלא בפניה. כאמור, בשל כל הנזקים השונים מבוקש מהמשטרה לפצות את התובע בסכום העומד על 30,000 שקלים על הנזק הרב שנגרם לו.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את התובע מסר: "לראות כוחות משטרה משפריצים בואש על חרדים תמימים שעומדים בתחנת אוטובוס באמצע הלילה - זה מראה שאולי היה מתאים לעידנים אחרים שבהם פגעו ביהודים בעלי חזות דתית. אנחנו לא מסכימים לאפליה בדפוסי האכיפה המשטרתיים. צריך להיות דין אחד לכל תושב ולכל אזרח במדינת ישראל.

אנחנו שמים לב שכשפועלים נגד חרדים או דתיים אין כפפות, וחמור מזה – אין נהלים ואין ציות לחוקים. פגיעות חריפות בכבוד האדם שנעשות בלי משים. כאן המקרה תועד, ומכאן התביעה. אנו מקווים שנגרום לכך שבמשטרת ישראל יופקו לקחים".

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה ילמד ונשיב לו בבימ"ש כמקובל".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר