חידה לא פתורה

הצעד החריג של התקשורת בצפון קוריאה

כתבות בתקשורת צפון קוריאה על ההרזיה המשמעותית של קים ג'ונג און מסקרנות את העולם. האם מדובר בניסיון ליצור אמפטיה ולשרת את הנרטיב לפיו מזדהה עם הקשיים? (עולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
קים ג'ונג און (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

בצעד חריג, התייחסה השבוע התקשורת הצפון קוריאנית למצבו הבריאותי של הנשיא קים ג'ונג און, שלאחרונה השיל קילוגרמים רבים ממשקלו. ביום שישי צוטט תושב אנונימי, שהוצג כמתגורר בעיר פיונגיאנג, שאמר כי "כל תושבי המדינה התמלאו צער כשראו את תמונות המנהיג, בהן נראה רזה באופן ניכר. הדמעות זלגו בטבעיות".

ההערכה היא כי ההתייחסות החריגה של כלי התקשורת הינה ניסיון למנוע ספקולציות שונות ולקדם את הנרטיב של הממשל, לפיו קים מזדהה עם המצב החמור השורר במדינתו בצל הקורונה.

כזכור, לפני כשבועיים פורסמו תמונות של קים, אחרי חודש שבמהלכו לא נראה בציבור, ובהן תועד רזה באופן משמעותי מכפי שהיה בעבר. הפרופסור ויפין נרנג, מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס, הצביע בשיחה עם אתר החדשות NK, העוקב מסיאול שבדרום קוריאה אחר המתחולל במדינה השכנה על שתי אפשרויות באשר לירידת משקלו של קים.

"או שאיבד ממשקלו בכוונה, בכדי להיות בריא יותר - מה שישווה לו ביטחון גדול יותר, או שזו ירידה פתאומית הנובעת ממצב בריאותי", אמר נרנג. "אם אכן מדובר במצב בריאותי - המרוץ אחר ירושתו והחלפתו כבר מתנהלת מאחורי הקלעים".

באתר החדשות הדרום קוריאני אף ירדו לרזולוציות באשר למשקלו של קים, ופרסמו שלוש תמונות שלו מהחודשים האחרונים, בהן נראה פרק כף ידו, עליו נוהג לענוד שעון יוקרתי שלפי ההערכות שווה 12,000 דולר - הולך ונהיה צר מחודש לחודש.

המניע של גופי התקשורת במדינה הרודנית, אינו ברור לפי שעה. ג'ני טאון, המנהלת של פרויקט 38 North המנטר את הנעשה בצפון קוריאה, הצביעה על המוזרות שבפרסום תמונות של קים עוטה בגדים הגדולים עליו.

החודש פרסם קים אזהרה נדירה על מצב "מתוח" במדינה בכל הקשור למזון, כתוצאה משיטפונות נרחבים, מגפת הקורונה והסנקציות הבינלאומיות. קים הוסיף כי המצב עלול אף להחריף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר