חוששים ממחסור

זינוק במספר המתחסנים בישראל; שיא של שלושה חודשים

אתמול חוסנו בישראל כ-16 אלף בני אדם, רובם בני נוער. מדובר בשיא של כשלושה חודשים. זאת, ככל הנראה בצל ההתפרצויות המקומיות והחשש כי בעתיד הקרוב יהיה מחסור בחיסונים (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חיסון קורונה ב'הדסה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ברקע התפרצות מחודשת של הקורונה באזורים שונים בארץ, ובצל החשש ממחסור בחיסונים בזמן הקרוב, מספר המתחסנים היומי בישראל מזנק במידה ניכרת.

בעוד לכל אורך החודש האחרון מספר המתחסנים היומי לא חצה את ה-5 אלף מתחסנים, במנה הראשונה והשנייה יחד, הרי שבימים האחרונים המספר הוכפל ואף שולש.

אמש (ראשון) חוסנו בישראל כ-16 אלף בני אדם. מתוכם למעלה מ-13 אלף במנה הראשונה של החיסון. מדובר בשיא של כשלושה חודשים. רובם של המתחסנים הינם בני נוער, בגילי 12 עד 16.

מוקדם יותר היום, כפי שדווח ב'כיכר השבת', פנה ראש הממשלה נפתלי בנט, לבני הנוער בישראל, וביקש מהם לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי נגד הקורונה, תוך שהוא מזהיר כי החיסונים אוזלים.

"נערות ונערים יקרים", פתח בנט את דבריו, "אני מבקש מכם לצאת כבר היום ולהתחסן כנגד הקורונה. החיסון גם ישמור על הבריאות שלכם, וגם ימנע מכם להחמיץ את כל ההנאות של החופש הגדול".

בנט הסביר כי "זן 'הדלתא' החדש של הקורונה משתולל ברחבי העולם. הוא מאוד מדבק והוא פוגע באנשים שלא מחוסנים – כלומר בכם, בני הנוער".

"יש מספיק חיסונים כרגע לכולם", הוא מזהיר, "אבל יש קאץ': התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. כלומר, יש חלון קצר של 11 ימים ואנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא ה-9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי.

בנט דוחק בבני הנוער: "צאו להתחסן" ( (צילום: עומר מירון / לע"מ; סאונד: בן פרץ / לע"מ))

"לכן, אני קורא להורים, ואני קורא לכל בנות ובני הנוער שיכולים להתחסן - צאו עכשיו להתחסן, לפני שכבר לא תוכלו".

בתוך כך משרד הבריאות הודיע כי בהתאם לתקנות, החל ממחר (שלישי), כל אזרח ותושב ישראלי הרוצה לטוס לחוץ לארץ, מעל גיל 16, יידרש למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל.

בטופס יצטרך הנוסע למלא פרטים אישיים וכן הצהרה שאינו נוסע או מבקר במדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית. רשימת המדינות ברמת סיכון מרבית, נכון להיום, כוללת את המדינות: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

הדרישה למילוי התוקף בתוקף עד ל-11.07.21 ויוארך בהתאם לרמת התחלואה בכל אחת מהמדינות.

במשרד הבריאות הדגישו כי יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות הנ״ל אסורה למעט למי שמחזיק באישור הקבוע בתקנות, ושהיוצאים ללא האישור הקבוע בתקנות יקנסו בסך 5,000₪..

לאור התחלואה המתגברת בעולם, משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר