לפני 15 שנים

הרצוג על המנכ"ל אייל שויקי: "סלחתי לו" • צפו

בדיון שנערך היום בוועדת הכספים, לאשר את מינויו של אייל שויקי לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא, חשף הנשיא הנבחר יצחק הרצוג, על מה סלח לפני 15 שנה לעוזרו האישי • צפו (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הרצוג, היום בדיון בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

וועדת הכספים של הכנסת, התכנסה היום (שני), כדי לאשר את מינוי של ראש המטה של הנשיא הנבחר יצחק בוז'י הרצוג - אייל שויקי, לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא, המינוי עבר ברוב קולות.

בדברי ההסבר למינוי, אמר הנשיא הנבחר, "הוא היה ראש המטה שלי כראש האופוזיציה וכיו"ר הסוכנות היהודית ותפקידים רבנים נוספים, הוא עובד 15 שנה במחיצתי".

"יש לאייל כישורים ניהוליים ויחסי אנוש מעולים, הוא נושא חן וחסד בעיני אלוקים ואדם, הוא עשה עבודה מצוינת בכל מה שהטלתי עליו במשך השנים".

"בעברו", אמר הרצוג בחיוך, "וזה נסלח לו, הוא היה המנהל של אתר בית"ר ירושלים, בתור אוהד מובהק של הפועל תל אביב, סלחתי לו על זה".

עוד אמר הרצוג לאחר האישור: "מתוקף החוק יש להביא את מינוי מנכ"ל משרד נשיא המדינה לאישור ועדת הכספים של הכנסת, אני מביא את אישורו של אייל שויקי. אומר שגם קודמי בתפקיד עשה את אותו הדבר, כך גם שמעון פרס וכו'. אני מאמין גדול בעובדי המדינה ובשירות הציבורי ובתהליכי חפיפה והעברת תפקיד מסודרים, לכן בכל תפקיד בו כיהנתי, תמיד סיכמתי עם המנכ"ל היוצא שהוא נשאר חודשיים - שלושה, כך סיכמתי גם עם המנכ"ל היוצא הראל טובי. יהיה תהליך חפיפה מסודר בין שני האישים, אני ממליץ לנהוג כך".

המנכ"ל הנבחר, אייל שויקי אמר: "אני רוצה לומר תודה רבה, אני מקבל עלי בחיל ורעדה את התפקיד, מנגד עיני עומדת מדינת ישראל ולעשות טוב, אני רוצה לומר תודה לנשיא הנבחר על האמון, זה לא מובן מאליו, עשיתי דרך ארוכה, גם בבית הזה, תודה לכם על האמון, גם זה לא מובן מאליו, נעשה ונצליח".

חברי הכנסת החרדיים, ניצלו את ההזדמנות ובירכו את הנשיא הנבחר; ח"כ מיכאל מלכיאלי: "יצחק אתה האיש הנכון במקום הנכון, האיש שיכול לאחד בין כל החלקים בעם ישראל, הכרתי את אייל ואפשר לסכם במילים נעים לבריות, זו בחירה נכונה שתמשיך את הבחירה הנכונה שלך".

ח"כ משה גפני: "זו הזדמנות לברך אותך בפומבי, זו לא פעם ראשונה שאנחנו יושבים בישיבה יחד, אתה איש נעים הליכות, איש שאנחנו משתבחים בו כנשיא המדינה, בכל תפקידיך היו מרוצים ממך ומהעבודה שעשית וזה בא לביטוי גם בבחירה שלך, נעים לכך גם המנכ"ל שאתה ממנה, נעים הליכות ועושה עבודתו נאמנה בכל תפקידיו".

ח"כ ינון אזולאי: "אני מאחל לך כנשיא הנבחר שלא תהייה תקלה תחת ידך, שתהייה לך הצלחה, והבחירה שעשית באייל מתאימה לך ולהליכות שלך".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אם כל אחד מאיתנו היה שם על השולחן את הפעילות של הנשיא הנבחר בשנים האחרונות, היה מגלה הרבה מאוד נדודים, הוא עשה הכל בשקט ובנעימות הליכות, וריצה הרבה מאוד צדדים. בהצלחה".

צפו בדיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר