"לא נתמוך בחוק"

נתניהו והמפלגות החרדיות: "לא נהיה סותמי החורים" • צפו

ראשי האופוזיציה בראשות נתניהו, התאספו היום בכנסת וערכו הצהרה לתקשורת, בה הסבירו, כי הם לא יתמכו בהארכת חוק האזרחות, ובאם הקואליציה תרצה, שתתמוך בחוק יסוד ההגירה • צפו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו, היום בכנסת (צילום: הפייסבוק של נתניהו | כיכר השבת)

ראש הממשלה לשעבר וראש הקואליציה בהווה, בנימין נתניהו, כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים יחד עם ראשי המפלגות החרדיות והציונות הדתית. ההצהרה הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

נתניהו נכנס לחדר לפני הח"כים: "מותר ללחוץ ידיים"? צפו

"אחד היעדים הגדולים של הממשלות בראשותי זה להילחם על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, איחוד משפחות זה לבטל בהדרגה את הרוב הדמוגרפי של עם ישראל בארץ ישראל, לכן ביקשנו למלא את החסר עם חוק יסוד ההגירה. שקד כשרת משפטים בלמה את העברתו ב-2018", פתח נתניהו את דבריו במתקפה על שקד.

"הוראת השעה", התייחס נתניהו לחוק איחוד משפחות, "מכורסמת מדי שנה והדבר הזה לא יכול לשמש חלופה לחוק יסוד ההגירה, יש היום רוב לימין שמאפשר להעביר את החוק הזה, בכך שהממשלה לא מסוגלת להעביר זאת זו הוכחה שזו ממשלת שמאל שנשענת על קולות אנטי ציוניים, נפיל את הממשלה הגרועה הזו מהר ככל האפשר".

"מוכנים להעביר את החוק כהוראת שעה לחודשיים - בתוך שחוק יסוד ההגירה, יקודם תוך חודשיים בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה, אם הממשלה הזו לא מסוגלת להעביר את זה, אין לה זכות קיום".

מיד לאחר נתניהו, עלה לדבר חבר הכנסת אריה דרעי שאמר: "כשר הפנים לשעבר אני אומר לכם שכל שנה היינו צריכים לרכך קצת את הוראת השעה כדי להעביר אותן, ההטבות המקסימליות לצערי הרב כבר ניתנו, הגענו לקצה גבול היכולת, אם לא יעבירו את חוק יסוד ההגירה שלא יבואו אלינו בטענה שהאופוזיציה לא רוצה את טובת מדינת ישראל".

אריה דרעי נואם

לאחר מכן, דיבר חבר הכנסת משה גפני ואמר: "גפני: רבותיי אשר יגורנו בא. אמרנו שאין שום דבר שמחבר את הממשלה הזו, צריך ממשלה שתמשול ותביא את כל המפלגות להמשיך את הוראת השעה ואז הם רוצים שאנחנו נעזור, אם רוצים את הסיוע שלנו בעניין הזה - ואני סבור שלא צריך לעשות איתם מו"מ, כי ימינם ימין שקר - אז יש הצעה שנאמרה ע"י מר נתניהו".

משה גפני נואם

"אני יודע שהם לא יסכימו כי הם צריכים את מנסור עבאס בשביל כל השטויות שלהם שבאים בחוקים אנטי דמוקרטיים כמו חוק הדיינים. דרעי: גם חוק הפיצול".

חבר הכנסת יעקב ליצמן, אמר בהצהרה, "למה הם לא מגישים את זה לכנסת? שישיגו את הרוב, הם מזלזלים בערבים פי עשר ממה שאנחנו מזלזלים, עכשיו פתאום בגלל שלפיד צריך כסא כדי להיות רה"מ הוא פתאום חבר שלהם, זו ממשלה רפורמית. עוד מעט יהיה מצב שהרפורמים ישלטו במדינה".

אחרון המדברים, היה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שאמר: יש סכנה ביטחונית גדולה בחוק איחוד משפחות. חוק היסוד מקבע חוקתית את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית, הוא נותן מענה גם למהגרי עבודה ומסתננים שכובשים את הרחובות, במציאות נורמלית ימינה ותקווה חדשה היו מציעות את החוק הזה, במצב כזה היינו תומכים כי אנחנו אופוזיציה אחראית - אבל אנחנו לא מוכנים להיות סותמי חורים של הממשלה הזו".

סמוטריץ' נואם

"אם הקואליציה רוצה לנהל איתנו שיח שמה שעומד בראש זו האחריות למדינת ישראל - אז היא צריכה להסכים לחוק יסוד ההגירה, רואים דוגמה קטנה לממשלה שלא יכולה לדאוג לאינטרסים ציבוריים של מדינת ישראל, עכשיו יש כאן אופוזיציה כי זה בכנסת, אבל רוב ההחלטות עוברות בתוך הסכמים בממשלה ובין המשרדים, ממשלה שלא מסוגלת להעביר חקיקה שמביאה רוב למדינת ישראל היא בת ערובה למפלגות אנטי ציוניות".

ראש הממשלה נתניהו, ענה לשאלות כלי התקשורת לגבי איראן ואמר: "אני בחרתי מתי להודיע לארה"ב על משהו, ומתי לא. במדיניות אי הפתעות, אם ישראל תרצה לעשות פעולה כלשהי אחרי שארה"ב לחזור להסכמי הגרעין, היא תפעיל לחץ לא לעשות, המדיניות של אין הפתעות היא מדיניות קטלנית, קלות הדעת, חוסר ההבנה והפזיזות שבה ניתנה ההתחייבות הזו צריכה מאוד להטריד".

באשר לחיסונים ודברי בנט, אמר נתניהו: "הגיע הסוף לתקופת הציוצים. עכשיו הם צריכים לטפל. לא מבין למה יש להם בעיה, אני פעלתי להשיג עשרות מיליוני חיסונים. בלי חיסונים בעתיד, הקורונה תחזור בדיוק כפי שהייתה, הממשלה הזו צריכה לפעול כפי שאני פעלתי בדברים החיוניים לביטחונה של מדינת ישראל".

"שמעתי שישראל עומדת לחדש את המו"מ להקמת מדינה פלסטינית. בנט מכר את המדינה למנסור עבאס ועכשיו ימכור למחמוד עבאס (אבו מאזן)".

לגבי השאלה היכן יתגורר, ענה ראש הממשלה לשעבר: "אעזוב במועד שסוכם ואגור בביתי בקיסריה".

במענה לשאלת 'כיכר בשבת', על שמירת הסטטוס-קוו במדינת ישראל, אמר נתניהו: "יש לנו אחדות דעים באשר לשמירה על הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה".

נתניהו עונה לשאלת 'כיכר השבת'

לגבי החפיפה אמר נתניהו, "החפיפה הייתה על נושא אחד. טיב ההחלטות נקבע לפי טיב מקבלי ההחלטות, לא ההליך שלהן".

בקואליציה הגיבו על דברי נתניהו ואמר: "נתניהו רצה לקלל, אך יצא מברך! אנחנו נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של מדינת ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטארי הדרוש. נתניהו, לעומת זאת, יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על "צרכי ביטחון" שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם".

"נתניהו לא מסוגל להיגמל מההרגל המגונה של ניסיון לשתק את המדינה, אנחנו מעדיפים להתרכז ביצירת פתרונות", הוסיפו בקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר