מבוכה ב'ימינה'

בנט גנב רעיונות בקמפיין? זה הפיצוי שהציע ליועץ הפוליטי

יועץ פוליטי טוען שבנט עשה שימוש בקמפיין הבחירות שלו בחומרים שניתנו לו ללא אישור. בלשכתו של בנט לא נותרו חייבים והציגו טענות הפוכות. חרף זאת הציעו פיצוי (חדשות)

השתמש ברעיונות ללא אישור? בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם ראש הממשלה נפתלי בנט עשה שימוש במהלך קמפיין הבחירות שלו ברעיונות שקיבל ממישהו אחר ללא אישור? אם שואלים את היועץ הפוליטי אודי רייטר התשובה כנראה חיובית.

רייטר טוען, כי הוא שהעביר לבנט את שתי התכניות שהיו מרכז קמפיין הבחירות שלו - תכנית 'סינגפור', שאותה הציג בנט בסרטוני הקמפיין שלו והתחייב שלא ייכנס לאף ממשלה בלי לדרוש את מימושה, ועיקרי תכנית היציאה מהקורונה שהציג. כך חושף הבוקר (שלישי) העיתונאי יקי אדמקר ב"וואלה".

במכתב שהועבר באמצעות עורך דינו, פירט רייטר שהוא בעל הזכויות בחומרים שהעביר לבנט וטען כי הדגיש שאין לעשות בהם שימוש ללא רשות, תשלום או מתן קרדיט. חרף זאת, כך לטענת רייטר, בנט עשה בהם שימוש ללא רשות תוך הצגתם כאילו מדובר בתכניות שלו ולהתהדר בהם.

רייטר דרש מבנט פיצוי כספי בסך 600 אלף שקלים, ואיים כי באם דרישתו לא תמומש יפנה לבית המשפט. בתקופה האחרונה התקיים משא ומתן בין הצדדים על פשרה אפשרית. במהלכה הסכים בנט לשלם 85 אלף שקלים אולם רייטר דחה את ההצעה והציג הוכחות לטענתו, בדמות התכתבויות עם איילת שקד, שותפתו של בנט, מהן ניכר כי היה ברור שהתכניות המוצגות בקמפיין הנן תכניות שלו.

אל מול טענותיו של רייטר, שיגר אתמול עורך הדין המייצג את מפלגתו של בנט מכתב שבו הובהר כי רייטר לא הועסק בתשלום בצוות הקמפיין, ואף הציג הודעה של רייטר עצמו שבה כתב לבנט כי "זה ניצול למרות שלא הבטחת שכר ולא הבטחת כלום" - מה שעושה רושם כי רייטר לא עבד בשכר.

נוסף על כך, טען עורך הדין המייצג את בנט, "מבדיקה של החומרים הרלוונטיים עולה בבירור, כי 'התכניות' אשר הציג רייטר למפלגה או למי מטעמה הן לא יותר מאסופה ממוחזרת של רעיונות - גנריים יש לציין - שכידוע אינם זוכים להגנה בדין, או אפילו חמור מכך לכאורה העתקה, של אחרים".

חרף זאת, אתמול (שני) הציע בנט לרייטר, באמצעות עורך הדין של מפלגת 'הימין החדש' עמיחי ויינברגר, פיצוי כספי בסך שלושים אלף שקלים תוך הבהרה כי מדובר ב"הצעת פשרה סופית ואחרונה בעלת תפוגה בזמן". ויינברגר הוסיף כי אם הצעה זו לא תתקבל בתוך שבועיים "תראה מרשתנו בזאת כסיום המו"מ ולא יתנהל עם מרשך כל מו"מ נוסף ולא תהיה מוכנות לשלם לא דבר ולא חצי דבר".

בתגובה לחשיפת 'וואלה' אמר בנט: "אנחנו מטפלים בזה".

רייטר מסר בתגובה ל'וואלה' כי "תגובת נציגי בנט בנויה מסילוף. אני מאחל לבנט הצלחה בתפקידו החדש ואשמח לסייע לו לבצע את תכנית הקורונה וסינגפור כפי שהתחייב בבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר