על אף התחלואה במדינה

שגרירות ישראל נחנכה באבו-דאבי; יאיר לפיד הודה לנתניהו

תשעה חודשים לאחר החתימה על ההסכם ההיסטורי, נחנכה היום לראשונה שגרירות ישראל במדינה המוסלמית. שר החוץ לפיד הודה בנאומו לרה"מ הקודם נתניהו: "הארכיטקט של ההסכם" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשפ"א | 29.06.21
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)

בטקס היסטורי וחגיגי חנך היום (שלישי) שר החוץ יאיר לפיד את שגרירות ישראל באבו דאבי, בירת האמירויות.

"זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם", אמר לפיד בנאום שנשא בטקס פתיחת השגרירות. "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האיזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו".

לפיד הודה לשייח' מוחמד בן זאיד והשייח' חליפה בן זאיד, "על חזונם, על ההשראה שהם נותנים לנו ועל כך שהביאו את הרגע הזה".

בהמשך הודה גם לבנימין נתניהו. "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות", אמר לפיד. "הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".

גן הודה לפיד לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה"ב הנוכחי ג'ו ביידן, "על תמיכתם חסרת הפשרות".

לפיד נואם בטקס החגיגי (צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)

הטקס החגיגי נפתח בקביעת מזוזה מרגשת, בידי רב קהילת חב"ד באמירויות הרה"ח רבי לוי דוכמן.

האירוע החגיגי היום הוא היסטורי בדברי ימיה של מדינת ישראל. הוא למעשה נרקם עשרות שנים אחורה, ורק לפני תשעה חודשים הפך לפומבי, עם הודעת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, על חתימת "הסכמי אברהם", עם נשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ ויורש העצר האמירותי, מוחמד בן זאייד.

נתניהו ניסה לטוס פעמים רבות לאבו דאבי, ואף מנע משרים בממשלתו, כגון גבי אשכנזי, בני גנץ, אופיר אקוניס ועמיר פרץ, לטוס למדינה על אף תיאומים רשמיים, ככל הנראה בשביל התמונות הייצוגיות ההיסטוריות. שבוע לפני יום הבחירות, טס ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לאבו דאבי, בניסיון לשכנע את בכירי המדינה לקבל את ראש הממשלה דאז לביקור כבוד, אך בקשתו נדחתה.

למרות זאת, יש לציין כי נתניהו ביטל נסיעה רשמית שתואמה בעבר, בשל כניסת ישראל לסגר כללי באותם ימים. אם נתניהו ניסה להראות דוגמה אישית, על אף השוני בין המצבים, שר החוץ לפיד לא דחה את נסיעתו, על אף בקשת ראש הממשלה נפתלי בנט להימנע מנסיעות למדינות אדומות, בעוד שאיחוד האמירויות היא מדינה באזהרת מסע חמורה מצד משרד הבריאות. לפיד גם תועד כשהוא מסתובב שם ללא מסכת פנים, מה שיכול להחמיר את הסיכון בהעברת ווריאנטים של הנגיף לישראל.

המשלחת הישראלית נוחתת באבו-דאבי (צילום: וידאו - עוז אביטל, לע״מ)

המשלחת הכוללת את אנשי משרד החוץ, ובראשם המנכ"ל אלון אושפיז, נחתה מוקדם יותר היום עם רה"מ החליפי לפיד. את המשלחת הישראלית קיבל השר לעניינים כלכליים במשרד החוץ האמירותי, אחמד אל סייג.

בשעות הערב ייפגש שר החוץ לפיד עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זייד. לקראת תום הנסיעה צפוי להיחתם הדבר לשמו נסע לפיד: הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר