דרמה בישוב

סקנדל הסכם אביתר: בוטל? דיווחים סותרים

המדינה חזרה בה מהסכם הפשרה שנרקם עם תושבי אביתר העומדים לקראת פינוי? הדיווחים סותרים • סמוטריץ' תפס צד - וחטף: "מנסה לפגוע, שיזוז הצידה וייתן לנו לעבוד" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. ברקע: איתמר, צילום: דוברות גבעת אביתר)

מעט יותר מיממה לאחר שסוכם על פשרה עם תושבי אביתר, שעמד לקראת פינוי, תושבים ביישוב טוענים כי הממשלה חזרה בה מהפשרה. כך מדווח העיתונאי עמית סגל. מנגד, ועד היישוב הודיע כי המדינה לא חזרה בה מההסכם.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בתחילת השבוע אישרו תושבי המאחז אביתר, שעמד לקראת פינוי, את הפשרה, במסגרתה המשפחות תרדנה, כל הבתים יישארו, וישיבת הסדר חדשה תוקם בתחילת זמן אלול הקרוב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שלישי), לפרסום לפיו ההסכם הוסר. "למרות הפרסומים המוקדמים, הממשלה חוזרת בה ומסרבת לנוכחות אזרחית רציפה בישוב", אמר סמוטריץ.

"אני מחזק את תושבי הישוב ורבבות תומכיהם וקורא להם לא להסכים לשום שחיקה בהבנות".

כינוס תושבים ביישוב שעמד לקראת פינוי. (צילום: וועד הישוב אביתר)

סמוטריץ הוסיף: "‏יש גבול לצביעות. כל עוד חאן אל-אחמר ועשרות אלפי מבנים לא חוקיים נוספים של ערבים עומדים על תילם אין שום סיבה בעולם שאביתר יפונה. המתיישבים גילו אחריות והסכימו לפשרה שמפלה אותם לרעה כדי להימנע מעימות. הממשלה חייבת לעמוד מאחורי ההסכמות ואם תחזור בה תישא באחריות המלאה לתוצאות".

גורמים בממשלה תקפו את סמוטריץ' וקבעו כי הודעתו שקרית. "הוא מנסה לפגוע בהתיישבות ולפוצץ את ההסכם בגלל פוליטיקה קטנה", אמרו. "המדינה עומדת מאחורי ההסכם והפשרה מתקדמת בקצב טוב. שיזוז הצידה וייתן לנו לעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר