צפו בתיעוד

"בריון, צריך אשפוז": קרקס בוועדה המסדרת

הדיון על טיפול המשטרה בתקיפת בתי יהודים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים נקטע שוב ושוב בידי ח"כים מהאופוזיציה, שקיללו וטענו כי מ"מ יו"ר הוועדה לא נותן להם לדבר (פוליטי)

(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

שוב קטטות והטחות מילים קשות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה. בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדה המסדרת של הכנסת הוצאו חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן מהליכוד, אורית סטרוק מהציונות הדתית ויעקב אשר מיהדות התורה. כמחאה עזבו שאר חברי הכנסת מהקואליציה את הדיון תוך קריאות מחאה.

הארבעה, לצד שאר חברי האופוזיציה שהשתתפו בדיון, טענו שמ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי, לא מאפשר להם להתבטא ועזבו את האולם בצעקות רמות.

הצעקות החלו כאשר חברי הוועדה החלו לדון בערעור על החלטת יו"ר הכנסת שלא לאשר את ההצעה לסדר היום בנושא "טיפול המשטרה בתקיפת בתי יהודים בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) בירושלים".

סטרוק הסבירה את חשיבות ההצעה בכך שהמשפחות היהודיות "חיות תחת טרור יום יום". אחמד טיבי, שנכח בדיון, התערב: "הם גנבו בתים, זה הטרור".

אמסלם השתלח בטופורובסקי: "אתה היית בכנסת פה כשהנתהלו דיונים בועדות? איפה אתה חי? בושה וחרפה אתה. אתה צריך אשפוז. אתה בושה לכנסת, תתבייש לך".

דוד ביטן זעם על טופורובסקי: "אתה פשוט ביריון, מה זה הדבר הזה". בתגובה אמר טופורובסקי: "עוף מכאן, צא החוצה".

הקטטות בדיון (צילום: ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת מאיר פרוש קרא לטופורובסקי: "תפסיק עם ההשתוללות שלך. בועז - בוז, בושה".

כשמנסור עבאס יו"ר רע"מ נכנס לוועדה מחאו לו חברי הכנסת כפיים ואמרו: "ראש הממשלה נכנס, שנקום לכבודך?"

במהלך הדיון התייחס ח"כ עופר כסיף (חד"ש, הרשימה המשותפת) להצעה הנוגעת לטיפול המשטרה בתקיפת היהודית בשכונות במזרח ירושלים. "פעם ראשונה שאני רואה בחיי קוזאק עם דמעות של תנין. הם פולשים, הם שודדים וצריך לזרוק אותם משם", אמר כסיף.

אחד טיבי כינה את היהודים המתגוררים בשייח ג'ראח "קיצונים".

ח"כ אוסמה סעדי (תע"ל) סיפר על "מסמכים חדשים מקוריים שהובאו מירדן, ומוכיחים כי הקרקע המדוברת שייכת לממלכה הירדנית". אמסלם הכיב לו: "גם אם הם צודקים, אתה בעד המשך האלימות?".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה לאנשי ימינה וגדעון סער. "אני מפציר בכם, תצביעו בעד ההצעה", אמר. חברת הכנסת פינטו מימינה הגיבה לו: "אשמח לדעת מה תצביע בחוק האזרחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר